27 °C Budapest
Old man with a Parkinson disease holds his arm with a hand, trying to eat a soup.

Küszöbön a gyógymód: kutatók azonosították a brutális kór egyik fő okát

MTI
2021. június 6. 11:02

A dege­neratív idegrendszeri betegségek, köztük a Parkinson-kór egyik fő okát sikerült azonosítaniuk az izraeli Ben Gurion Egyetem (BGU) kutatóinak.

Az életkor előrehaladtával a szervezetben lévő fehérjék megfelelő struktúrája felbomlik és olyan fehérjeaggregátumok alakulnak ki, amelyek neurodegeneratív betegségeket okoznak. A szakemberek megállapították, hogy a szervezet proteinjeinek minőségellenőrző-rendszerei újraszerveződnek az évek során.

Az agyi fehérjék specifikus minőségellenőrző-rendszere megváltozik az életkor előrehaladtával és elveszíti azon képességét, hogy fenntartsa a proteinek struktúráját, így nem képes többé védelmet nyújtani a betegségekkel szemben.

Nature Communications című folyóiratban publikált tanulmány szerint az alapvető fehérjeellenőrzési-rendszer nem azonos módon működik minden sejtben, hanem minden egyes szövetben alkalmazkodik a proteinek mennyiségéhez és interakciójához. A minőségellenőrző-rendszer időskori megváltozásával megszűnik a szövettel való "összehangoltság" és ezáltal az ártalmas folyamatok elleni védelem is.

Az eredményeink olyan gyógyszerek kifejlesztéséhez vezethetnek, amelyek lehetővé teszik a fehérjeminőség-ellenőrzés képességének fenntartását időskorban is, ezáltal lassítva a neurodegeneratív betegségek kialakulását

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

- írták a szakemberek.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Vedd fel a harcot! (x)

Több levegő, kevesebb parlagfű! Kezdődik a parlagfű szezonja. A parlagfű irtása mindannyiunk közös érdeke.

Erről ne maradj le!