A tudósok évek óta figyelmeztetnek: a madárinfluenza, ismertebb nevén H5N1, bármikor olyan ugrást tehet a madarakról az emberre, amely globális egészségügyi válságot okozhat.
Meglepő dolog derült ki a hazai boltokban kapható fogkrémekről: elpusztítják a koronavírust?
Elpusztítja a koronavírust a fogkrémek és szájvízek egy része - erre jutott egy ezeket gyártó cég által szponzorált kutatás. Hangsúlyozzák: ez nem helyettesíti a járvány elleni védekezést, de kiegészítheti azt.
A cinket vagy ónt tartalmazó fogkrémek, illetve a cetil-piridinium-klorid (CPC) tartalmú szájvizek 99.9%-ban semlegesítik a COVID-19-et okozó vírust - ezt állítja a Colgate fogkrémcég saját kutatási programjának részét képező laboratóriumi vizsgálatokra hivatkozva. Mint írják: ezek keretében megfertőződött embereken végeztek klinikai vizsgálatokat, hogy felmérjék a szájápolási termékek hatékonyságát a szájban megtalálható vírus mennyiségének csökkentésében, amely hozzájárulhat a COVID-19-et okozó vírus terjedésének lassításához.
Közleményük szerint az októberben befejezett vizsgálatokat a Rutgers New Jersey Medical School (NJMS) Közegészségügyi Kutató Intézetével és a Regionális Biológiai Biztonsági Laboratóriumokkal együttműködve végezték. Egy másik vizsgálatot is szponzorált a vállalat, amelyben koronavírus-fertőzötteket vizsgáltak. Ez arra jutott, hogy egyes szájvizek átmenetileg jelentősen csökkentik a vírus mennyiségét a szájban. (Bár a vizsgált termékek egy része itthon nem kapható.)
Hozzáteszik: a fogmosás és a szájvizes öblögetés nem számítanak kezelésnek, illetve nem nyújtanak teljes körű védelmet, segíthetnek a vírus továbbadásának csökkentésében és terjedésének lassításában, kiegészítve a maszkviselés, szociális távolságtartás és a gyakori kézmosás által biztosított védelmet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








