A fogyasztóvédelmi hatóság legfrissebb adatai szerint decemberben ismét csökkent számos termék kiszerelése a magyarországi üzletekben.
Harmadik hónapja több autót állítottak forgalomba Magyarországon, mint 2018 azonos hónapjaiban. A Datahouse adatai szerint a tavalyi rekordév számait nem sikerül ugyan megugrani, de novemberben 6,7 százalékos volt a visszaesés 2019. 11. havához képest. Éves szinten viszont még mindig jelentős a deficit, de a grafikonon az is látható, hogy a tavaszra tervezett autóvásárlások egy része vélhetően őszre tolódott.
Novemberben 13 265 darab személygépjármű állt forgalomba Magyarországon a Datahouse gyorsjelentése szerint, amely hétfőn reggel jutott el a Pénzcentrumhoz. A piac szép lassan kilábalhat a járvány okozta megtorpanásból, novemberre 16,7 százalékkal túlszárnyaltuk a 2018. novemberi volument, ami 11 370 darab forgalomba helyezés volt.
A tavalyi rekordévtől 948 forgalomba helyezéssel (mintegy 6,7 százalékkal) maradt el az október, ami még jónak is mondható, tekintettel arra, hogy éves összesítésben a január-októberi számok 18,7 százalékkal, 26 450 darabbal maradnak el a tavalyi adatoktól. A lezárás láthatóan nem jött jól a hazai piacnak: tavasszal bezártak a kereskedések is, úgyhogy maximum a már leadott rendeléseket teljesítették az importőrök, illetve a céges ügyfelek is vásároltak. A diagramon is látszik, hogy áprilisban és májusban közel nulla volt a forgalomba helyezés.
2018-hoz képest 9,1 százalékos a visszaesés a Datahouse gyorsjelentése szerint: a két évvel ezelőtti adattól 11 599 forgalomba helyezéssel maradtunk el. Ezt decemberben vélhetően már nem lehet behozni, hiába a felszállóág.
Nem jó, de nem is tragikus
Ahogy a fenti csárton is látszik, a tendenciák folyamatosan javulnak, immáron harmadik hónapja sikerül túlszárnyalni a 2018-as számokat. Sőt, a szeptemberi görbén látszik, hogy abban a hónapban a tavalyi forgalomba helyezéseket is megugrottuk, mondjuk, ez azóta nem sikerült.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Autót vennél, de szűkös a keret? Válogass a benkok ajánlatai között a Pénzcentrum kalkulátorában!
A nyár amúgy is egy erős időszak az újautó-piacon, a 2020-as görbén viszont az látszik, hogy a tavaszra tervezett vásárlások jó része a lezárások miatt vélhetően őszre tolódott. Emellett az európai gyáraknak is újra fel kellett pörögnie, hiszen a kontinensen a járvány miatt szinte minden üzem hosszabb-rövidebb időre leállt.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








