Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Országos vizsgálat indult: az éves nettó bevétel öt százalékáig is megbírságolhatja a fogyasztóvédelmi hatóság azt a szolgáltatót, aki nem tartja be a hatósági árplafont a koronavírus-teszteknél. Mint ismert, a teszt csak annak ingyenes, akinél a protokoll szerint rendelik el a szűrést; a szolgáltatók pedig maximum 19 500 forintot kérhetnek azoktól, akik saját döntésükből teszteltetnék magukat.
Országos vizsgálat indul, ahol a fogyasztóvédelem ellenőrzi, hogy a szolgáltatók valóban a hatóságilag megszabott, legfeljebb 19.500 forintos díjért végzik-e el a PCR-teszteket - jelentette be Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) miniszterhelyettese.
Mint ismert, a koronavírus-fertőzöttek kiszűrésére leginkább alkalmas, úgynevezett PCR-tesztek csak azoknak ingyenesek, akiknél a szűrést háziorvos, kórház vagy hatóság rendeli el a protokoll alapján. Aki enélkül ellenőrizné, megfertőződött-e, azoknak fizetniük kell. A tesztek ára szeptember közepe óta hatóságilag maximalizált, ennek betartását ellenőrzik most a fogyasztóvédők az innovációs tárca elrendelése alapján országszerte.
Ha a szakemberek azt tapasztalják, hogy a vállalkozás a megengedettnél drágábban kínálja a tesztet, a jogszabály betartására, azaz a vizsgálat legfeljebb hatósági áron való elvégzésére kötelezik a céget. Ha az ajánlott ár kényelmi többletszolgáltatások (pl. kiszállás, hétvégi mintavétel stb.) miatt magasabb, akkor is egyértelműen tájékoztatni kell az érdeklődőket a teljes költség egyes elemeiről. Előre és tételesen be kell mutatni, hogy a teszt hatósági árán túli összeg pontosan mire terjed ki, így a fogyasztó egyértelműen látja, miért fizet, és e tudás birtokában dönthet az igénybevételről.
A fogyasztóvédelmi hatóság 15 ezer forinttól akár a nettó árbevétel 5 százalékáig, azaz több millió forintig terjedő bírságot szabhat ki, ha nem egyértelmű árfeltüntetést tapasztal, vagy egyéb megtévesztő gyakorlatot fed fel az ellenőrzés során. Az innovációs minisztérium várhatóan október végéig összegzi a vizsgálati eredményeket, tapasztalatokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








