A Fővárosi Kormányhivatal átfogó ellenőrzést indított a csomagküldő szolgálatok ügyfélszolgálatainak működésével kapcsolatban a megnövekedett fogyasztói panaszok miatt.
Országos vizsgálat indult: az éves nettó bevétel öt százalékáig is megbírságolhatja a fogyasztóvédelmi hatóság azt a szolgáltatót, aki nem tartja be a hatósági árplafont a koronavírus-teszteknél. Mint ismert, a teszt csak annak ingyenes, akinél a protokoll szerint rendelik el a szűrést; a szolgáltatók pedig maximum 19 500 forintot kérhetnek azoktól, akik saját döntésükből teszteltetnék magukat.
Országos vizsgálat indul, ahol a fogyasztóvédelem ellenőrzi, hogy a szolgáltatók valóban a hatóságilag megszabott, legfeljebb 19.500 forintos díjért végzik-e el a PCR-teszteket - jelentette be Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) miniszterhelyettese.
Mint ismert, a koronavírus-fertőzöttek kiszűrésére leginkább alkalmas, úgynevezett PCR-tesztek csak azoknak ingyenesek, akiknél a szűrést háziorvos, kórház vagy hatóság rendeli el a protokoll alapján. Aki enélkül ellenőrizné, megfertőződött-e, azoknak fizetniük kell. A tesztek ára szeptember közepe óta hatóságilag maximalizált, ennek betartását ellenőrzik most a fogyasztóvédők az innovációs tárca elrendelése alapján országszerte.
Ha a szakemberek azt tapasztalják, hogy a vállalkozás a megengedettnél drágábban kínálja a tesztet, a jogszabály betartására, azaz a vizsgálat legfeljebb hatósági áron való elvégzésére kötelezik a céget. Ha az ajánlott ár kényelmi többletszolgáltatások (pl. kiszállás, hétvégi mintavétel stb.) miatt magasabb, akkor is egyértelműen tájékoztatni kell az érdeklődőket a teljes költség egyes elemeiről. Előre és tételesen be kell mutatni, hogy a teszt hatósági árán túli összeg pontosan mire terjed ki, így a fogyasztó egyértelműen látja, miért fizet, és e tudás birtokában dönthet az igénybevételről.
A fogyasztóvédelmi hatóság 15 ezer forinttól akár a nettó árbevétel 5 százalékáig, azaz több millió forintig terjedő bírságot szabhat ki, ha nem egyértelmű árfeltüntetést tapasztal, vagy egyéb megtévesztő gyakorlatot fed fel az ellenőrzés során. Az innovációs minisztérium várhatóan október végéig összegzi a vizsgálati eredményeket, tapasztalatokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








