Az idei szezonban naponta és személyenként átlagosan 870 forint körül alakul a síbiztosítás díja, ami mintegy 3 százalékkal haladja majd meg az előző szezon 845...
A VírusRadarhoz hasonló applikációk Európa számos országában bizonyították, hogy rendkívül hasznosak a kontaktok beazonosításában és életeket menthetnek a járvány második szakaszában - mondta Solymár Károly Balázs. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) digitalizációért felelős helyettes államtitkára hozzátette, a VírusRadar letöltőinek száma óta több mint kétszeresére nőtt, már a 75 ezret is meghaladja.
Az önkéntesen letölthető célja a kontaktkutatás segítése, ugyanis a fertőzöttek sokszor nem emlékeznek pontosan, kikkel találkoztak, vagy nem ismerik azokat, az alkalmazás viszont képes őket is azonosítani. Az ITM 25 kutatási projektet indított a vírus terjedésének megakadályozásáért, ennek egyik eleme a VírusRadar applikáció- tette hozzá Solymár Károly Balázs.
Nézz kürül a Pénzcentrum
Személyi Kölcsön kalkulátorában, ahol kiválaszthatod a számodra
legkedvezőbb ajánlatot
Az innovatív alkalmazás a mobiltelefonok rádiójeles, bluetooth-kapcsolatát felhasználva, a háttérben folyamatosan futva rögzíti azoknak a készülékek egyedi, titkosított azonosítóit, amelyek legalább negyed órán át, kétméteres közelségben vannak. A fertőzöttség fennállása esetén a felhasználó eldöntheti, megosztja-e a járványügyi szakemberekkel a telefon által rögzített adatokat.
A beérkező adatokat a Kormányzati Informatikai és Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) szerverein tárolják, és hozzáférése kizárólag az erre a célra kialakított lekérdező felületen keresztül a kontaktkutatást végző szakembereknek van. A központi szerveren csak a felhasználók telefonszámát, és a hozzájuk rendelt, álnevesített azonosítót tárolják, amihez csak szükség esetén, csak a járványügyi szakemberek férhetnek hozzá.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








