Idén ötmilliárd forint vagy azt meghaladó összegű beruházással számol a tisztán magyar tulajdonú BioTechUSA cégcsoport, amely 2023-ban több mint 90 milliárd forint árbevételt ért el.
A magyar válaszadók 32 százaléka érzi úgy, hogy alulbiztosított a koronavírus negatív következményeivel szemben - derül ki egy friss felmérés hazai adataiból. A járvány komoly változást hozott a mindennapjainkba: háromból egy magyar ma már otthonról dolgozik, a megkérdezettek 63 százaléka pedig tapasztalt bevételkiesést a gazdasági hatások miatt. A vírustól való félelem miatt a biztosítók ügyfeleinek többsége új elemekkel szeretné bővíteni biztosítási portfólióját.
A Generali a 22 országot felölelő globális felmérésében többek között a magyar, francia, indonéz vagy éppen kínai lakosság koronavírussal kapcsolatos érzelmeit, félelmeit, pénzügyi kilátásait, valamint ezen tényezők biztosítási piacra gyakorolt hatásait vizsgálta. A magyarok érzelmi állapota nem lóg ki a globális átlagból, sőt, annál valamivel derűlátóbb is, hiszen 51 százalékuk inkább optimista vagy kifejezetten optimista a járványhelyzetben. A válaszok alapján a hazai lakosság hangulata változó, próbálnak pozitívan hozzáállni a megváltozott életkörülményekhez és kitartóan várják a vírus lecsengését, ugyanakkor úgy gondolják, az enyhülésre legjobb esetben is nyár közepén kerülhet leghamarabb sor.
Hasít a home office - háromból egy magyart érint
A hazai adatok szerint az emberek egyformán aggódnak a fizikai és mentális egészségük, a szociális kapcsolataik és a pénzügyi kilátásaik miatt, habár a szabadúszó munkavállalókat, a budapestieket és a fiatal gyermekteleneket érthető módon kiemelkedően foglalkoztatja az utóbbi. Sajnos az aggodalom nem alaptalan: a magyarok 63 százaléka már március végén is tapasztalt bevételkiesést a koronavírus járvány következményeként, de még megdöbbentőbb, hogy 78 százalékuk már akkor is attól tartott, hogy a helyzete tovább romlik. A mentális egészségüket leginkább a nyugdíjasok féltik, a legnagyobb biztonságban pedig a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók érzik magukat.
A járványhelyzet a legtöbbünk munkakörülményeire is drasztikus hatással volt, háromból egy magyar dolgozik jelenleg otthonról, ők arra számítanak, hogy még legalább 3 hónapig ez így is marad. Úgy látják, hogy a "munkanapok" hossza home office-ban sem változott lényegesen, csupán néhány százalékuk érezte úgy, hogy ebben a helyzetben kevesebb időt töltene a számítógépe előtt.
Mit várunk a biztosítónktól?
A válaszadók között globális szinten is egyértelmű elvárás volt, hogy a biztosítójuk rugalmasan kezelje a járványhelyzetet és gyorsan alkalmazkodjon az új szituációhoz, illetve amellett, hogy transzparensen és empatikusan áll az ügyfelek rendelkezésére, a társadalom szélesebb rétegei felé is felelősséget vállaljon.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A járvány indulása óta a legtöbb hazai ügyféllel nem kezdeményezett proaktív módon kommunikációt biztosítójuk, akikkel viszont igen, azokat telefonon vagy emailben tájékoztatták. A hazai lakosság közel 50 százaléka elégedett azzal, ahogy a biztosítója kezeli a járványszituációt, ugyanakkor úgy érzik, nincsenek megfelelően biztosítva a koronavírus esetleges következményei ellen. Ennek ellentmondva elenyésző részük kezdeményezte eddig újabb biztosítási szerződés megkötését, akik viszont mégis tovább erősítették védelmüket, máris sokkal magabiztosabban viszonyultak a vírus okozta esetleges nehézségekhez.
- mondta a kutatás adataira hivatkozva Márta Róbert, a Generali Biztosító értékesítésért felelős igazgatósági tagja. Egy biztos, a koronavírus által kiváltott hatásokkal még sokáig együtt kell élnünk, és amíg rövidtávon a saját és szeretteink egészségéért aggódunk a legjobban, hosszabb távon a munkánk elvesztésétől félünk, valamint attól, hogy örökre búcsút mondhatunk a korábban megszokott életformánknak.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Építési szigor most már a Balaton egyik legnagyobb városában is
- Meglepő a különbség – így állnak most a magyar nyugdíjak
- Centiken múlt a frontális ütközés, így hangzik a vétkes elképesztő magyarázata
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését