Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
Kétmillió darab, egyszer használatos maszkot dobott piacra Magyarországon az ALDI - értesült a Pénzcentrum. A Kínából származó termék 10 darabos csomagban kerül a boltok polcaira, és 3999 forintért lehet megvásárolni.
Noha megoszlanak a vélemények a maszkok általános használatáról, egyre több szakember javasolja, hogy inkább ne lépjünk ki nélküle az utcára, különösen, ha sok emberrel érintkezhetünk, például tömegközlekedési eszközt használunk, vagy épp bevásárolunk. Szerte a világon, és idehaza is ugyanakkor nemcsak ajánlás a maszkhasználat, hanem egyenesen előírás. Karácsony Gergely például még a hét elején jelentette be, hogy Budapest valamennyi kereskedelmi egységében, üzletekben, élelmiszerboltokban, piacokon, továbbá a taxik igénybevételekor is kötelező lesz maszkot, vagy arcot eltakaró kendőt, illetve sálat viselni április 27-től.
Nos, ez mind szép és jó, ugyanakkor nem is olyan egyszerű beszerezni ezeket, az elmúlt hetekben ugyanis számos kereskedőnél - például patikákban - lehetett készlethiányról hallani, még a kormány is sikerként könyveli el nap mint nap, amikor újabb szállítmány érkezik az egészségügyi ellátórendszerbe. Vannak ugyan kisüzemek, amelyek ráálltak a maszkkészítésre, és egyre több helyen kapni (főként webshopokban) kézműves termékeket is, kiskereskedelmi láncoknál azonban eddig csak hébe-hóba találkozhattunk a termékkel. Most a Pénzcentrum egyik hűséges olvasója szúrta ki az ALDI egyik budapesti boltjában, hogy már maszk is van a diszkontláncban. Íme:

Mivel kíváncsiak voltunk, mit is lehet tudni a termékről, annak áráról, származási helyéről, illetve az árukészlet nagyságáról, így megkerestük kérdéseinkkel az ALDI Magyarországot.
Pénzcentrum: Milyen egységáron, és kiszerelésben lehet kapni a maszkokat?
ALDI: Az ALDI Magyarország által értékesített szájmaszkot kizárólag egyféle kiszerelésben, 10 darabos csomagban lehet megvásárolni 3999 forintért, azaz 399 forint/db áron.
Pénzcentrum: Hány darab maszk került most kiskereskedelmi forgalomba?
ALDI: Jelenleg 500 000 szájmaszk áll rendelkezésre országosan a magyarországi ALDI-üzletekben. A teljes készletállomány 2 millió darab, vagyis 200 000 csomag, amely az ALDI biatorbágyi központi raktárából kerül majd országos szintű leosztásra.
Pénzcentrum: Várható-e a készletállomány további bővítése?
ALDI: Egyelőre 2 millió maszk áll a magyarországi ALDI üzleteken keresztül a vásárlók rendelkezésére.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Pénzcentrum: Egységesen osztják szét a hálózatban, vagy figyelembe veszik a járvány statisztikai mutatóit?
ALDI: Az első 500 000 darabot országosan közel egységesen osztotta szét az ALDI, az arányokat tekintve a nagy forgalmú, kiemelt üzletek némileg több szájmaszkot kaptak.
Pénzcentrum: Van-e egy vásárlásra vonatkozó mennyiségi korlátozás a maszkok esetében?
ALDI: Az ALDI magyarországi piacra lépése óta valamennyi termékét háztartási mennyiségben értékesíti, ez vonatkozik a szájmaszkokra is, így egy vásárló maximum öt csomag, vagyis 50 db szájmaszkot tud majd megvásárolni.
Pénzcentrum: Ki gyártja a maszkokat? Ha import, akkor honnan érkezik?
ALDI: A szájmaszk forgalmazója az osztrák EIE Import GmbH, a termék származási helye Kína.

Pénzcentrum: Mit lehet tudni a maszkokról? Ezek milyen típusú termékek, sokféle változat van, a legegyszerűbb verzióktól, a mosható típusokon át, egészen a járványügyi változatokig?
ALDI: Az ALDI-ban kapható szájmaszk egy háromrétegű, egyszer használatos háztartási orr- és szájmaszk. A termék nem minősül egyéni védőeszköznek, illetve orvostechnikai eszköznek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








