A kormány decemberben 150 újabb kórházban hagyott csecsemőre számít, miközben a jelenség egyre súlyosbodik Magyarországon.
Már így december elején tele a hócipőd a karácsonyi zenékkel? Nem vagy egyedül, és a tudomány szerint nem is egészséges, ha ugyanazok a dalok folynak több héten keresztül a csapból. Unalom, szorongás, stressz - ezek a lehetséges tünetek.
Bár eleinte felemelő, és kellemes meghallgatni egy-egy karácsonyi zenét, de egy idő után komoly mentális károsodást szenvedhetünk, ha egyfolytában ezek folynak a csapból is: unalom, szorongás, stressz - a tudósok szerint ezekkel kell számolni, ha úton-útfélen karácsonyi zenékbe botlik az ember.
A Business Insider cikke szeirnt az első időkben az ünnepi zene még kellemes melegséggel, nosztalgiával önti el a lelket, de ha például már egymilliomodszorra hallod meg például a Last Christmas című dalt, az már komoly tüneteket okozhat: például szorongást, unalmat, apátiát, vagy idegességet. Linda Blair klinikai pszichológus szerint mindet azért van, mert az agyad egyszerűen túltelített lesz, és negatív válaszokkal reagál a túltolt karácsonyi zenékre. Ha mondjuk valaki az ünnepek közeledtével sokat stresszel az ajándékvásárláson, a pénzügyeken, a munkán, vagy a családi ügyeken, annak nem hogy kellemes hallgatni az ünnepi zenéket, hanem egyenesen borzasztó - mondta a lapnak a szakember.
A pszichológus szerinte a legnehezebb helyzetben a bolti eladók vannak, akiknek egész nap hallgatniuk kell az üzletekben a karácsonyi zenéket: "ettől egy idő után nem fognak tudni semmi másra fókuszálni. Az agyuk rengeteg energiát fog fektetni abba, hogy megpróbálja nem meghallani a zenét."
Természetesen azzal sincsen baj, ha történetesen rajongasz a karácsonyi zenékért, viszont az ellen is tenned kell, hogy ne und meg őket. Plusz bizonyított, hogy ha huzamosabb ideig ugyanazokat a dalokat hallgatod, az nagy mértékű fáradtságot okoz. Ezért a szakértők azt tanácsolják, hogy olykor-olykor változatgass a lejátszási listákon - és a hangerő se legyen túl magas.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








