Tombol a hőség, hat Pest megyei településen akadozhat az ivóvíz-szolgáltatás a megugrott vízigény miatt.
Ha eddig azt hitted, hogy a tésztaszószokból bármennyit ehetsz, rosszul hitted. A Dolmio tulajdonosa elárulta, hogy hetente legfeljebb egyszer ajánlja a szószok fogyasztását, mert magas a zsír-, só- és cukortartalmuk. Ennek a kijelentésnek a hatását már a cég bevétele is erősen megérezte.
Néhány hónap leforgása alatt hatmillió üveggel esett vissza a Dolmio szószok eladása Nagy-Britanniában, miután a cég vezetése - még áprilisban - arra figyelmeztette a vásárlókat, hogy hetente csak egyszer egyenek a szószokból. Ezt azzal indokolták, hogy a termékek magas zsír-, só- és cukortartalmúak. Úgy tűnik, a brit családok megértették az üzenetet, és úgy döntöttek, hogy inkább friss házi készítésű szószokat tesznek a családi asztalra.
Legalábbis a Daily Mail beszámolója szerint a Dolmio eladása szeptember végéig 32,5 millió literrel csökkent, ami 6 millió 500 grammos üveget jelent. Így a brit piacon jelen lévő legnagyobb tésztaszósz márka eladása 6,2 százalékkal, 124,5 millió fonttal csökkent.
Mi újság idehaza?
Mielőtt viszont bárki hanyatt-homlok rohanna a konyhába, hogy megszabaduljon az otthon fellelhető összes "mérgező" tésztaszósztól, érdemes tisztázni, hogy minden, ami a hazai élelmiszer-áruházak polcain megtalálható, az megfelel a magyar élelmiszerbiztonsági szabályoknak. Emellett, ha valaki nagyon egészségtudatosan vásárol, az a címkén eddig is láthatta, hogy milyen összetevőből mennyi szerepel az adott termékben.
A másik fontos dolog, amit érdemes még hangsúlyozni, hogy a fenti kijelentés a brit piacon értékesített termékekre vonatkozik ugyan, de a Pénzcentrum összehasonlította a hazai boltokban kapható szószokkal. Valóban van némi eltérés az összetevők között, de csak elenyésző, így tehát itthon is érdemes megfontolni, hogy egy héten hányszor kerüljön üveges szósszal készült étel a családi asztalra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


