Kevesen tudják, hogy SZÉP Kártyánkat nem csak belföldi szálláshelyeken, éttermekben, vagy büfékben használhatjuk. Olyan speciálisnak mondható elfogadóhelyek is vannak, mint például sípályák, szoláriumok, vagy fogyasztó- és karcsúsító szalonok. És persze a legnagyobb hazai kulturális rendezvényeken, így a fesztiválokon is elfogadják.
Alapvetően belföldi üdülésre, pihenésre, meleg étkezésre használhatjuk a SZÉP Kártyát, amely a legismertebb kedvezményes adózású cafeteria utalványokat felváltó, megjelenésében és használatában is leginkább a bankkártyákhoz hasonlítható univerzális, elektronikus kártya. A klasszikusnak számító elfogadóhelyek - szállodák, panziók, éttermek- mellett azonban számos egyéb "terepen" is bevethetjük SZÉP Kártyánkat.
A SZÉP Kártya januártól három alszámlát tartalmazhat:
A szálláshely-szolgáltatási alszámlára a munkáltatók kedvezményesen évi 225 ezer forintot utalhatnak át. Innen csak és kizárólag a szálláshelyek, valamint a belföldi utazások árát lehet fedezni.
A rekreációs alszámlára kedvezményesen átutalható keret évi 75 ezer forint, amelyet szórakoztató és kulturális intézményekben (színház, múzeum, állatkert, vidámpark, hajózás) valamint az egészségmegőrzést szolgáló szolgáltatásoknál (edző- és fitnesz termekben, lovaglásnál, hazai sípályákon, törökfürdőkben, szaunákban és gőzfürdőkben, gyógyfürdőkben, valamint szoláriumokban és fogyasztó- és karcsúsító szalonokban) lehet felhasználni. Ez az alszámla is alkalmas a belföldi szálláshely-költségek fedezésére.
Az évi 150 ezer (havi 12.500) forintos kedvezményes kerettel rendelkező melegétel alszámláról éttermekben lehet majd költeni. A keretből ugyanúgy lehet fedezni a szálláshely költségeket is.
A SZÉP Kártyára év közben bármikor - akár egyfajta jutalomként is - átutalhatnak a munkáltatók, miközben természetesen lehetőség van a bérkiegészítésként adott, megszokott havi átutalásokra (étkezési-jegyek, sport-célú juttatások) is.
2011. december 31-én a SZÉP Kártya elfogadóhelyek száma meghaladta az ötezret, az azóta eltelt néhány hét alatt közel 2000 taggal bővült a hálózat, a tervek szerint az év közepére a 20 ezret is el fogja érni a SZÉP Kártya elfogadóhelyek száma.
A legtöbb elfogadóhely jelenleg még a szállodák, éttermek köréből kerül ki, azonban sok szolgáltató kezdte már meg a felkészülést a kártya elfogadására. A kártya slágercikk lehet a hétköznapi sportolás tekintetében is: már jelenleg is több fitneszteremben, uszodában, fürdőben elfogadják. A családi kiruccanások kedvelt helyei, az állatkertek is több helyen készen állnak már a SZÉP Kártya elfogadására. A téli sportok szerelmesei számára jó hír, hogy a hazai sípályák is lehetnek elfogadóhelyek - indulás előtt érdemes érdeklődni a pályák honlapjain, információs telefonszámain.
Sziget: pozitív változást várnak a SZÉP Kártyától
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Fontos elfogadóhelyek lehetnek a legnagyobb hazai kulturális rendezvények, így a fesztiválok is, amelyek évről-évre tízezreket mozgatnak meg. Február közepétől már SZÉP Kártyával is lehet a Sziget Szervezőiroda fesztiváljaira jegyet vásárolni - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a Sziget Szervezőiroda. Természetesen a korábban már ismert és használt csekkekkel és utalványokkal 2012-ben is elérhetőek a fesztiváljegyek.
Újabb lehetőséget kínál - az Üdülési Csekkek és különböző utalványok - mellett a Széchenyi Pihenő Kártya a fesztiválrajongóknak. Az idei évtől ugyanis a SZÉP Kártya már igényelhető a szabadidő üdítő tartalommal való kitöltésére is, így a VOLT, a Heineken BalatonSound és természetesen a Sziget fesztiválra is.
A különböző utalványos jegyvásárlás a hazai látogatók körében nagyon népszerűnek bizonyult, 2005-től évente 30 százalékkal nőtt az ilyen fizetőeszközökkel történő belépőjegy vásárlók száma, egészen 2009-ig, Az utóbbi 2 évben szinte ugyanilyen arányban redukálódott visszafelé - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t Marinka Csaba, a Sziget Kulturális Szervezőiroda kommunikációs vezetője. A szigetes rendezvényeken a legtöbb felhasználás Üdülési Csekkel történt, emellett kultúra utalványokkal is lehet belépőjegyet venni - ez az elmúlt évben azonban elenyésző vásárlóra esett vissza.
Mint megtudtuk, a két, javarészt hazai közönséget mozgató fesztiváljukon, tehát a soproni VOLT-on és a Heineken BalatonSoundon a jegyvásárlók negyede különböző utalványokkal vásárolt, ez a Sziget esetében természetesen jóval kevesebb.
Marinka Csaba elmondta: mind felhasználói, mind elfogadói szinten pozitív irányú változást várnak a SZÉP Kártyától. Mivel hasonló lesz egy bankkártyához, egyszerűsödik és rövidül maga a fizetés, könnyebben azonosítható lesz, hogy jogos-e a felhasználás, és jóval időtakarékosabb, "modernebb", szinte azonnali lesz maga az elszámolás is. A rendezvényekre természetesen napijegyet is lehet majd SZÉP Kártyával vásárolni. A jegyvásárlással kapcsolatos részletes információkat a fesztiválok weboldalain találhatják az érdeklődők.
Hegyalja: a kártyás fizetés egyszerűsítést hozhat
Tervezik a SZÉP Kártya bevezetését, jelenleg szerződéskötés előtt állnak az egyik legnagyobb vidéki fesztivál, a tokaji Hegyalja szervezői is - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t Bukovinszky Béla, a rendezvény főszervezője. Mint megtudtuk, a Hegyalja esetében korábbi években az összes értékesítés mintegy 30 százaléka utalványokkal történt, ezekből 80 százalék Üdülési Csekkel, a többi Sodexo, Cheque Dejunner és egyéb utalványokkal.
Bukovinszky Béla szerint mindenképp előnyös, hogy a SZÉP Kártya jutalékrendszere olcsóbb lesz, ráadásul a kártyás fizetés egyszerűsíti az eddigi utalványos rendszert.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








