A rövidesen beköszöntő KGFB-kampány előtt tízből négy autósnak nincs információja arról, hogy 2010-től más szabályok szerint köthetik meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat. A BellResearch a KGFB-kötési és biztosítóválasztási preferenciákat elemezte.
2009.10.16 12:07
Autósok, figyelem! - Íme az új rendszer 12 pontja
Az idei évtől módosult KGFB-szabályozástól már tavaly nyárral kezdve hangos volt a sajtó. Szinte megállás nélkül jöttek a hírek, ismertetők, elemzések a változásokról és azok hatásairól. Joggal gondolhatnánk tehát, hogy kivétel nélkül minden autós tud róla, hogy 2010-ben új elveken nyugszik a kötelező piaca. A valóság ennél sokkal kiábrándítóbb: az autósok 40 százaléka gyakorlatilag nem hallott a megváltozott jogi feltételekről - állapította meg legújabb felmérésében a BellResearch. A kutató- és tanácsadócég a KGFB- és casco-választási preferenciákat vizsgálta a félezer fő megkérdezésével készült telefonos interjúsorozatban, melyben olyan 18-64 év közötti lakosokat kérdezett, akik legalább egy személygépkocsinak üzembentartói. Az autósok tájékozatlanságát árnyalja, ha mélyebben az eredmények mögé nézünk, vagyis azt vizsgáljuk, kik azok, akik mellett "elhúzott" az információ.
A Duna határvonala ebben az esetben is élesen kettévágja az országot. Míg a fővárosban és környékén, valamint a Dunántúlon "csupán" 35% a tájékozatlanok aránya, addig a keleti országrészben 48%, vagyis majdnem minden második autós vallott hiányos ismeretekről. Ugyanez a trend érvényesül a településhierarchiában is: minél kisebb településen él a válaszadó, annál kevésbé valószínű, hogy az ismeretek birtokában lenne. Papírforma szerint alakul az iskolai végzettség szerint vizsgált összefüggés is: a diplomások között 31% nem rendelkezik információval a kérdésről, a kevésbé képzettek körében ez az arány azonban már 44%. A nemek harcában a gyengébb nem képviselői maradnak alul: a nők 43%-ához nem jutott el a tájékoztatás, a férfiak esetében ez az arány 37%. Meglepő módon az általában információéhes fiatalokban kevésbé tudatosult a kérdés, mint az érettebb korosztály esetében: a negyven év felettiek 36%-a, a fiatalabbaknak viszont már 45%-a bizonyult kevéssé járatosnak a témában.
Az ismerethiány hátterében több tényező is állhat - értelmezi az eredményeket Harsányi Gábor, a BellResearch kutató- és tanácsadócég új üzletágak igazgatóhelyettese. Egyrészről az emberek feledékenysége magyarázhatja a viszonylag korlátozott ismereteket, másrészről nagyon fontos elem, hogy az autósok jelentős része közvetlenül nem érintett még ezekben a kérdésekben, hiszen az egyik legfontosabb változás, miszerint a szerződéskötés időpontjára módosult az átkötés lehetősége, első körben csak azokra lesz hatással, akik idén vásároltak autót. Harmadsorban attól sem szabad eltekinteni, hogy a kommunikáció ténylegesen nem ért célba az autóstársadalom egy részénél.
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
Mindenképpen jó hír azonban, hogy a tájékozott autósok közül tízből hatan úgy vélik, kedvezőbb helyzetbe kerültek a korábbinál, mindössze 28% gondolja, hogy nem lesz érzékelhető hatása a jogszabály-korrekciónak, és elenyésző arány, csupán 6% tekinti negatív hozamúnak azt. Összességében kijelenthetjük: habár korlátozott tudás birtokában vannak az autóvezetők, a szabályozás az azt ismerők szerint jó irányba mutat.
A startolásnál a magyarok mindössze 10-15 százaléka ismerte a közösségi finanszírozás lényegét, és sokan még mindig összekeverik ezt a fajta támogatást a jótékonykodással.
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.
Akár esküvő, akár születésnap, a magyarok imádnak ajándékozni. Ajándékot pedig egyre többen online vásárolnának.
-
Videó: ennyivel olcsóbb, ha nem a balatoni büfében vásárolsz, hanem a boltban
Megnéztük, milyen árak vannak a parton, és mennyibe kerül egy hamburger, ha magunk készítjük.
-
Hogy lehet bankszámlát nyitni egy szelfivel? Mutatjuk
A Gránit Bank szolgáltatását már több ezer ügyfél vette igénybe.
-
5 érv amellett, hogy vásárlóként miért válaszd a közösségi finanszírozást (x)
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


