A rövidesen beköszöntő KGFB-kampány előtt tízből négy autósnak nincs információja arról, hogy 2010-től más szabályok szerint köthetik meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat. A BellResearch a KGFB-kötési és biztosítóválasztási preferenciákat elemezte.
2009.10.16 12:07
Autósok, figyelem! - Íme az új rendszer 12 pontja
Az idei évtől módosult KGFB-szabályozástól már tavaly nyárral kezdve hangos volt a sajtó. Szinte megállás nélkül jöttek a hírek, ismertetők, elemzések a változásokról és azok hatásairól. Joggal gondolhatnánk tehát, hogy kivétel nélkül minden autós tud róla, hogy 2010-ben új elveken nyugszik a kötelező piaca. A valóság ennél sokkal kiábrándítóbb: az autósok 40 százaléka gyakorlatilag nem hallott a megváltozott jogi feltételekről - állapította meg legújabb felmérésében a BellResearch. A kutató- és tanácsadócég a KGFB- és casco-választási preferenciákat vizsgálta a félezer fő megkérdezésével készült telefonos interjúsorozatban, melyben olyan 18-64 év közötti lakosokat kérdezett, akik legalább egy személygépkocsinak üzembentartói. Az autósok tájékozatlanságát árnyalja, ha mélyebben az eredmények mögé nézünk, vagyis azt vizsgáljuk, kik azok, akik mellett "elhúzott" az információ.
A Duna határvonala ebben az esetben is élesen kettévágja az országot. Míg a fővárosban és környékén, valamint a Dunántúlon "csupán" 35% a tájékozatlanok aránya, addig a keleti országrészben 48%, vagyis majdnem minden második autós vallott hiányos ismeretekről. Ugyanez a trend érvényesül a településhierarchiában is: minél kisebb településen él a válaszadó, annál kevésbé valószínű, hogy az ismeretek birtokában lenne. Papírforma szerint alakul az iskolai végzettség szerint vizsgált összefüggés is: a diplomások között 31% nem rendelkezik információval a kérdésről, a kevésbé képzettek körében ez az arány azonban már 44%. A nemek harcában a gyengébb nem képviselői maradnak alul: a nők 43%-ához nem jutott el a tájékoztatás, a férfiak esetében ez az arány 37%. Meglepő módon az általában információéhes fiatalokban kevésbé tudatosult a kérdés, mint az érettebb korosztály esetében: a negyven év felettiek 36%-a, a fiatalabbaknak viszont már 45%-a bizonyult kevéssé járatosnak a témában.
Az ismerethiány hátterében több tényező is állhat - értelmezi az eredményeket Harsányi Gábor, a BellResearch kutató- és tanácsadócég új üzletágak igazgatóhelyettese. Egyrészről az emberek feledékenysége magyarázhatja a viszonylag korlátozott ismereteket, másrészről nagyon fontos elem, hogy az autósok jelentős része közvetlenül nem érintett még ezekben a kérdésekben, hiszen az egyik legfontosabb változás, miszerint a szerződéskötés időpontjára módosult az átkötés lehetősége, első körben csak azokra lesz hatással, akik idén vásároltak autót. Harmadsorban attól sem szabad eltekinteni, hogy a kommunikáció ténylegesen nem ért célba az autóstársadalom egy részénél.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mindenképpen jó hír azonban, hogy a tájékozott autósok közül tízből hatan úgy vélik, kedvezőbb helyzetbe kerültek a korábbinál, mindössze 28% gondolja, hogy nem lesz érzékelhető hatása a jogszabály-korrekciónak, és elenyésző arány, csupán 6% tekinti negatív hozamúnak azt. Összességében kijelenthetjük: habár korlátozott tudás birtokában vannak az autóvezetők, a szabályozás az azt ismerők szerint jó irányba mutat.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon
- Kissé kettészakad az ország – ezt tartogatja az időjárás
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket