Nem csak a hazai Sziget fesztivált, de az összes kelet-közép-európai többnapos zenés rendezvényeket is igen érzékenyen érinti a válság. Nem csak a pénzszűkében lévő fiatalok megcsappant érdeklődése jelent problémát, de a szponzorok hátat fordítása is.
Idén valószínűleg kevesen engedhetik meg maguknak, hogy több nyári fesztiválon is részt vegyenek, de talán még azt is, hogy csak a fesztivál-feeling miatt bérletet vegyenek egy-egy rendezvényre. Sokkal valószínűbb, hogy inkább adott fellépőkre, néhány napra, célirányosan érkeznek vendégek az idei zenei fesztiválokra.
Persze idén is akadnak olyan rendezvények, - még ha jóval kevesebb számban is - melyek teltházzal zajlanak majd, ilyen például a főleg helyiek által látogatott brit Glastonbury, amire már áprilisban elkeltek a jegyek, köszönhetően az októberben elindított értékesítésnek. De a mediterrán tengerparton megrendezésre kerülő spanyol Benicassim fesztivál jegyeit is eladták már.
A hazai Sziget, a dán Roskilde, vagy a román B'esfest azonban nem néz ilyen jó évnek elébe. A szponzori bevételek megcsappanása miatt a Sziget például olyan kedvezményekkel próbálja felpörgetni a jegyeladásokat, mint a 45 fős diákcsoportok számára nyújtott félárú bérletek, amivel elvileg a "diáksziget" jelleget szeretnék erősíteni.
Mások a tervezett áremeléseket kénytelenek elhalasztani idén, különösen Kelet-Európában, ahol nyugatihoz képest jóval alacsonyabb átlagbérek miatt a helyiek számára már eddig sem számítottak olcsónak a rendezvények.
Christof Huber, az 56 tagot számláló Európai Fesztivál Szövetség (Yourope) főtitkára szerint idén nagyon ügyelniük kell a szervezőknek az ár-érték arányra, ami sokak számára komoly problémát jelent - írja a The Washington Post. A külföldi sztár-gázsik már csak a kelet-európai valuták gyengélkedései miatt is jelentősen drágultak, az említett szponzori bevételek is visszaestek, melyek elvileg áremelésre adnának okot, de ezt a vásárlóerő gyengülése aligha engedi meg.
Persze a gyenge forint egyben csábítóan is hathat a külföldi vendégek számára, hiszen egy német 2000 euró feletti havi átlagfizetéshez képest a 150 euróba kerülő Sziget hetijegy nem akkora érvágás. Ahogy az árak évről-évre emelkednek, a magyar közönséget egyre inkább kiszorítják a nyugati jegyárakhoz szokott német, francia, brit, holland látogatók.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
De hogy mi lesz idén, még kérdéses, hiszen a KSH adatai szerint az év eltelt részében mintegy ötödével csökkent a hazánkba látogató külföldiek száma, szakértők pedig öt százalékos esést várnak az idei szezonban.
A bukaresti B'esfestre is rájár a rúd. Az idén harmadik alkalommal megrendezésre kerülő fesztivál szervezői ugyanis azt remélték, hogy már idén megtérülést hoz a projekt, ezt azonban felülvizsgálták, és 2011 előtt már nem számolnak profittal. Számukra különösen nagy érvágás, hogy kevesebb szponzort sikerült maguk mögé állítaniuk idén, hiszen bevételük 50 százaléka még ebből a forrásból származik.
A dán Roskilde fesztivál az északi országok gyengélkedésétől szenved. Az otthoni eladások ugyan jól szerepelnek, azonban a környező országokból, Izlandról, Svédországból kevesebb látogatóra számítanak idén.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Több ezer aranyrúdnak veszett nyoma - komoly fejlemény az ügyben
- Baj van egyes önvezető autókkal - eláruljuk, hogy mi
- Új sebességre kapcsolt a YouTube a reklámblokkolók üldözésében
- Sárkány, Krokodil és Ragyogás – ezek lehetnek a pusztító izraeli bosszúállók
- Egyre több település vezeti be a fizetős parkolást a Balatonnál
- Aki orvoshoz megy, ingyen utazhat – de kevesen tudnak róla