A tudósok évek óta figyelmeztetnek: a madárinfluenza, ismertebb nevén H5N1, bármikor olyan ugrást tehet a madarakról az emberre, amely globális egészségügyi válságot okozhat.
Ma reggel friss posztban tudatta a miniszterelnök a követőivel, hogy elsőként megkapta a védőoltást.
Szakértők hetek óta hangsúlyozzák, hogy az influenza elleni védőoltás még sosem volt olyan fontos, mint ebben a koronavírusos szezonba. Ha ugyanis egyszerre támadnak, az egészségügyi rendszer rendkívüli módon leterhelődhet. Arról nem is beszélve, hogy megduplázódik a halálozás esélye, ha valaki egyszerre szenved koronavírus- és influenzafertőzésben.
Mától lehet igényelni a vakcinát, és a jelek szerint a miniszterelnököt az elsők közt oltották be vele.
Itt vannak legfontosabb tudnivalókat a mától igényelhető influenza elleni oltásról:
- a háziorvoshoz telefonon keresztül jelentkezzünk be időpontért!
- a védettség kialakulásához 10-14 nap szükséges
- az influenza elleni oltások az adott szezonban hatásosak, a következő évben a mutációk miatt újat kell belőlük készíteni
- azok nem kaphatják meg az oltást, akik allergiások valamelyik összetevőjére és lázas betegeknek sem lehet beadni.
Egyelőre teljes a sötétség
Magyarországon az influenza az ősszel együtt szokott megjelenni, és tavasz végére már csak nagyon kevés megbetegedés fordul elő. Azt, hogy mikor alakul ki influenza járvány, és hogyan terjed a vírus az országban, az influenza figyelőszolgálat adatai alapján tudja nyomonkövetni a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) és a lakosság - számolt be korábban a Pénzcentrum.
az Európai Influenza Surveillance Hálózathoz tartozó országokhoz hasonlóan, ahogy például Szlovákia már közölt is adatokat -, azonban már az év 42. hete is eltelt, mégsem kerültek fel az általuk közölt adatok az NNK weboldalára. A Pénzcentrum ezért azzal a kérdéssel fordult az Nemzeti Népegészségügyi Központhoz, hogy mikor várhatóak az influenza figyelőszolgálat első adatai a 2020/2021. évi influenza szezonról. A következő választ kaptuk:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- tájékoztatta lapunkat az NNK.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








