Miközben az innováció tovább gyorsult, azt is lehet látni, hogy a vásárlók egyre tudatosabban mérlegelik, mikor és mire érdemes költeni.
Becsekkolunk egy étteremből, szórakozóhelyről, vagy egy távoli városból. Ha óvatlanok vagyunk, túl sokan látják, hogy épp hol tartózkodunk, a bűnözők pedig kifigyelik, és betörnek az üres lakásba. A szituáció egyáltalán nem elképzelhetetlen - kérdés, mit szólnak ehhez a biztosítók?
Egyre több okostelefonos alkalmazás teszi lehetővé azt, hogy letöltője becsekkoljon valahonnan, azaz jelezze ismerőseinek, pontosan hol (milyen helyen, milyen eseményen) tartózkodik. Sokan szándékosan vagy figyelmetlenségből publikusan tesznek közzé ilyen információkat, azaz nem csak ismerőseik, hanem elvileg minden más felhasználó is láthatja, éppen hol tartózkodnak.
Ez pedig elvileg azzal a kockázattal is járhat, hogy bűnözők is figyelik az életvitelünket: Nyugat-Európából érkezett hírek szerint előfordult már, hogy azért törtek be lakásokba, mert a Facebookon, Swarm-on, Foursquaren látták, nincs otthon a tulajdonos.
- tájékoztatta a Pénzcentrumot az Országos Rendőr-Főkapitányság. A rendvédelmi tapasztalatok alapján a hazai bűnelkövetőkre nem jellemző az okostelefonokon fellelhető helymeghatározó applikációk nyomon követése és a betörések eszerinti időzítése.
Mit jelenthet ez a biztosításoknál?
Érdekes kérdés biztosítási szempontból, hogy mi történik akkor, ha valakinek feltörik a lakását, miközben ő becsekkol egy adott, a lakásától távoli helyről? Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a hazai biztosítók találkoztak-e hasonló esettel, illetve érintheti-e ez a lakásbiztosításokat, felmerülhet-e ez biztosítási kockázatként.
Halmos Gyula, a Groupama Garancia Biztosító Szolgáltatási Centrumának főosztályvezetője a Pénzcentrumnak elmondta, hogy egy betöréses lopás kártérítésénél nem mérvadó, hogy a betörő honnan értesült arról, hogy a lakás, vagy a ház üres. Tapasztalataik szerint a tettesek több forrásból is megtudhatják, hogy nincs otthon senki. Lehet hogy valóban volt konkrét információjuk az internetről, de lehet, hogy máshonnan szereztek erről tudomást - elég ehhez akár egy mobiltelefon-beszélgetést meghallani. Az is előfordul, hogy csupán "próba szerencse" van a dolog mögött, azaz egyszerűen csak becsengetnek lakásokba, és így teszteleik, hogy otthon vannak-e. Ráadásul
Az Aegon arról tájékoztatott, hogy megtérítik az ügyfél kárát, ha egyébként megfelel a szabályzat szerinti feltételeknek. Egyébként nincs ilyen esetre vonatkozó kizárás vagy közrehatás a szabályzatban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Allianz minden esetben a káresemény szempontjából vizsgálja meg egyedileg, hogy a biztosítási szerződési feltételek alapján a károsult jogosult-e a kifizetésre.
Az okostelefonok és a közösségi portálok nem megfelelő használatával azonban valóban teljes képet festhetünk a betörőknek arról, hogy mikor és hova érdemes "ellátogatniuk", sokat segíthet a betörők számára ugyanis, ha ezeken az oldalakon böngészve, megbizonyosodhatnak róla, hogy például ki hol tölti a hétvégét, mely lakások maradnak lakó nélkül. Éppen ezért fontos, hogy a közösségi média oldalakat kellő óvatossággal kezeljük - tájékoztatta lapunkat a biztosító.
Az Allianz szakértői azt javasolják, hogy
- Ne osszuk meg személyes adatainkat mindenkivel! A felhasználók többsége a következményekbe bele sem gondolva adja ki lakcímét és aktuális tartózkodási helyét a közösségi oldalakon. A betörők már abból is kideríthetik a címünket, ha akár egyszer is készítettünk egy eseményt saját lakásunkat megjelölve helyszínnél (még pontos cím sem kell hozzá).
- Az otthonunkban készült képek közzétételével szintén vigyázni kell, hiszen ezekből a bűnözők tájékozódhatnak a lakásunkban található értékekről.
- Ne írjuk ki előzetesen a tervezett nyaralást, illetve a reptérre érve inkább ne csekkoljunk be a telefonunkon. Ha csak lehet, mindig kerüljük a pontos tartózkodási helyünk közlését. Ugyanez igaz az esti programokra (pl. színház, koncert, buli, stb..), de a közösségi médiás eseményekre való visszajelzésekkel is óvatosan kell bánni.
- A megosztásra szánt fotók elkészítéséhez használt okostelefonon vagy fényképezőgépen kapcsoljuk ki a GPRS-t és a pontos idő jelölését lehetővé tevő funkciót, illetve ne használjunk olyan készüléket, ahol ez nem megoldható. Utazás közben ne töltsünk fel fotókat, videókat a nyaralásokról, ezeket inkább csak hazaérkezésünk után rakjuk ki.
- Használjuk fel azokat a biztonsági beállításokat, amelyekkel elkerülhető, hogy az általunk közzétett információk bárki számára elérhetőek legyenek.
- Kössünk lakásbiztosítást, hogy ha mindezek ellenére megtörténik a baj, akkor is legyen megfelelő védelmünk.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








