Kevesen vannak tisztában azzal, hogy a véletlenül rossz üzemanyaggal feltankolt autó meghibásodására csak a Casco biztosítás nyújt fedezetet.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) által kezelt Kártalanítási Számlához tavaly 5344 káreseményt jelentettek be, ezek az év során 3585 ügyben közel 1,8 milliárd forint kártérítés kifizetésével zártultak - közölte a MABISZ.
A Kártalanítási Számlát a gépjármű-felelősségbiztosításról (kgfb) szóló törvény hozta létre. Feladata a kgfb-szerződéssel nem rendelkező, vagy pedig ismeretlen gépjárművel Magyarország területén okozott károk elbírálása és megtérítése. Az alapot a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást végző biztosítók töltik fel.
A kifizetett kártérítések - jogszabályon alapuló - visszakövetelése 3606 ügyben indult meg a múlt évben, és az év végén 13 582 ügyben volt folyamatban visszakövetelési eljárás.
Szintén a MABISZ működteti a Kártalanítási Alapot, amelyet azért kellett - szintén a kgfb-törvény szerint - létrehozni, hogy a felszámolás alá került biztosító kgfb-ügyfelei által okozott kárt legyen miből kifizetni.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást végző biztosítók negyedévente kötelesek ezen üzletági díjbevételük legfeljebb 0,25 százalékát - tehát az éves díjbevételük 1 százalékát - a Kártalanítási Alapba befizetni. A fizetés addig kötelező, ameddig az alap egyenlege nem haladja meg az előző évi teljes piaci kgfb-díjbevétel 6 százalékát. A Kártalanítási Alapban a múlt év végén - a MÁV ÁBE csődje miatti vagyonkivonás után - 1,922 milliárd forint volt. Ez a tavalyi 89,6 milliárd forint összes kgfb díjbevétel 21 százaléka.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








