A Pénzcentrum összeállítást készített annak kapcsán, hogy miért van Magyarországon jóval kevesebb életbiztosítás, mint például Nyugat-Európában, vagy Észak-Amerikában.
Pirosan, kéken, zölden és barnán is villoghat a TAJ szám az orvosi rendelőben. Előfordulhat, hogy gyereknél is jogosulatlanságot jelez a rendszer - mondta az InfoRádiónak Hegyes Enikő, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár nemzetközi kapcsolatok és jogviszony nyilvántartási főosztály vezetője.
2007 tavasza óta az Országos Egészségbiztosítási Pénztár kötelezettségként írja elő, hogy minden orvos-beteg találkozó alkalmával jogviszony-ellenőrzést kell végeznie az egészségügyi szolgáltatónak - közölte.
Annál a személynél, akinél a jogellenőrzés alkalmával a lámpa színe barna vagy kék színt mutat, az ő számára térítésmentesen ellátás nem nyújtható. A kék lámpaszín azoknál gyullad fel, akik külföldi, EGT-tagállamban rendelkeznek biztosítási jogviszonnyal. Ez azt jelenti, hogy külföldön vállalnak munkát, és ott fizetnek járulékot, adót. A barna színű lámpa pedig azoknál gyullad ki, akik külföldön telepedtek le, és ezt az okmányirodában, illetve a KEKKH felé be is jelentették - közölte Hegyes Enikő.
A piros lámpaszín pedig azt jelzi, hogy valakinek érvényes TAJ száma, de rendezetlen jogviszonya van. Hegyes Enikő elmondta: teljes körű térítésmentes egészségügyi ellátás ilyenkor is jár a jogszabály erejénél fogva.
Fő szabály szerint gyerekeknél nagyon ritkán fordul elő, hogy nincs rendben a jogviszony, azonban előfordulhat, hogy egy gyereknek sem lakó-, sem tartózkodási helye nincs Magyarországon, ilyenkor jelezhet piros lámpát a rendszer. De ebben az esetben is teljes körű ellátásban fog részesülni térítésmentesen - mondta a főosztályvezető.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A jogosultságot az orvos ellenőrzi, de a lekérdezést az OEP rendszerében is naplózzák, amelynek az adatokat minden hónapban át kell adnia a NAV felé. Ezután a NAV megindítja a szükséges eljárást, és az elmaradt járulékok megfizetésére öt évre visszamenőleg kötelezheti - közölte Hegyes Enikő.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








