A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
50 milliós bírságot kapott a GVH-tól a Netrisk biztosítási alkusz. Korábbi, kötelező gépjármű-feleősségbiztosítási kampánya során valótlanul állította többek között azt, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani. A cég várhatóan felülvizsgálati kérelemmel fordul a bírósághoz.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt. (Netrisk) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során, ezért a hivatal 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A vállalkozás 2012. november 1. és 2012. november 30. között a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szolgáltatásainak népszerűsítése során azt állította, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani, azonban nem nyújtott be olyan bizonyítékot, amely igazolta volna ezt az állítást. A GVH megállapítása szerint a jövőbeni árakra vonatkozóan nem lehet kategorikus állítást megfogalmazni, hiszen egy versengő piacon sohasem zárható ki az, hogy egy versenytárs vagy új piacra lépő nem megy a versenytársai alá.
A vállalkozás a hirdetésekben arra hívta fel továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy "igazán jó ajánlatokat" és az "igazán olcsó kötelezőt" a Netrisk.hu weboldalán találja meg. A GVH megítélése szerint mindkét állításnak az az üzenete a fogyasztók számára, hogy a versenytársakhoz képest jobb ajánlatokat talál a fogyasztó a Netrisknél, így ezek piacelsőségi állításoknak minősülnek. A vállalkozás ebben az esetben sem igazolta az állításának megalapozottságát. A Netrisk azt állította, hogy minden ajánlat elérhető a honlapján, azonban a vállalkozás nem közvetíthette valamennyi, a magyar piacon elérhető biztosítást. Ennek értelmében a legalacsonyabb árra vonatkozó piacelsőségi állítása sem megalapozott, ugyanis a fogyasztók a Netrisken keresztül nem elérhető kedvezményekkel lehetséges, hogy nagyobb kedvezményben részesültek volna.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Netrisk.hu kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosbító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során azt, hogy a Netrisk az intenzív reklámkampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint korábban hasonló jogsértést állapított meg a GVH a vállalkozással szemben.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








