A biztonság megteremtése és a várható hozam játszik leginkább szerepet az életbiztosítások megkötésénél - derült ki az AEGON ügyfelei körében végzett 500 fős kutatásból. Az elérhető anyagi előnyök felsőfokú végzettségű városi lakosokat motiválják leginkább, míg a biztonság megteremtésének igénye az alacsonyabb iskolai végzettségű, a kisebb településen élőket és az idősebbeket jellemzi. A biztosítók szolgáltatásai azonban még mindig keveseket foglalkoztatnak. A biztosító-választáskor leginkább az ajánlat, a várt hozam, a barátok, ismerősök ajánlása, valamint a közvetítő szerepe a fontos - írja közleményében az AEGON.
Az anyagi biztonság megteremtése jelenti az első számú szempontot az életbiztosítások megkötésekor. Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt megbízásából nemrégiben, a társaság ügyfelei körében készített, 500 fős mintán végzett kutatásban a válaszadók 50.6 százaléka kifejezetten a személyes, vagy a családi biztonság megteremtését jelölte meg az életbiztosítás megkötésének első számú indokául, a megkérdezettek kisebb részénél, 34 százalékánál volt fő szempont a megtakarítási szándék. A kutatás szerint ez a két - sokszor egymást kiegészítő szempont - általában mindenkinél fontos: az ügyfelek 77 százaléka említette a hozamot, 85 százaléka pedig a biztonságot olyan tényezőként, amely valamilyen szerepet játszott az életbiztosítás megkötésekor.
Ebből a szempontból a férfiak valamivel anyagiasabbnak tűnnek a nőknél. Az erősebbik nem képviselőit a befektetési szempontok valamivel jobban érdeklik, míg a nők nagyobb számban kötnek a hosszú távú biztonság megteremtésének szándékával biztosítást. Az anyagi kérdések leginkább a jobb jövedelmi helyzetben lévőket, a városi, fővárosi lakosokat, a felsőfokú végzettséggel rendelkezőket motiválják, míg a kistelepülésen élőket, a középkorúakat és az idősebbeket, valamint az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezőket az átlagosnál nagyobb mértékben érdekli az anyagi biztonság megteremtése.
Nincs valódi eltérés azonban a biztosítók szolgáltatásai iránti érdeklődés szintjében: az életbiztosításokhoz kapcsolt szolgáltatások - halál vagy betegség esetén kifizetett összeg nagysága - mindössze a megkérdezettek 30 százalékánál jött egyáltalán szóba szempontként, amikor a biztosítás megkötése mellett döntöttek. és mindössze 3 százalékuknál volt ez döntő szempont. A szolgáltatásokra valamivel fogékonyabbnak tűnnek az életük aktív korszakában lévő 30-59 évesek, a fővárosiak és a diplomások.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az AEGON Magyarországot a válaszadó életbiztosítási ügyfeleinek jelentős része, 28 százaléka azért választotta, mert már más szolgáltatásokat is igénybe vett a társaságtól és ott kedvező tapasztalatokat szerzett. A biztosító-választásban azonban a legfontosabb szempont továbbra is a megfelelő ajánlat (29 százalék), de rendkívül fontos a közvetítő, az ügynökök szerepe is. Az ismerősök ajánlását a megkérdezettek 15 százaléka nevezte meg döntő szempontként a biztosító kiválasztásában. Ez utóbbi szempont különösen fontos az alacsonyabb iskolai végzettségűek, és az elváltan, vagy különélők számára, míg a biztosítóval meglévő korábbi jó kapcsolat leginkább a magasabb jövedelműek, és a diplomások számára volt döntő szempont.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke