Magyarország útjain egyre sűrűbben látunk külföldi rendszámú, de magyar állampolgár által vezetett autót. Az első hullámban érkező szlovák rendszámú jármű áradat után megjelentek a német, osztrák és ukrán rendszámú autók, de akár szigetországi rendszámmal is találkozhatunk. Ha ez a "találkozás" káreseményhez vezet, bonyolult ügymenetnek nézünk elébe - a K&H Biztosító szakértői véleménye szerint.
A külföldön forgalomba helyezett gépjárművekre nem Magyarországon kell biztosítást kötni, hiszen a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást a gépjármű telephelye szerinti országban kell intézni. Ha tehát egy gépjármű telephelye Szlovákia, esetleg Ukrajna, akkor az adott országban kell fizetni a kötelező biztosítás díját, ez minden országban a forgalomba helyezés, illetve forgalomban tartás feltétele. A károk esetében ebből adódóan a kárrendezés sem a megszokott ügymenet szerint zajlik, hanem nemzetközi kárként, ahol a károkozó külföldi, a káresemény helye pedig Magyarország, függetlenül attól, hogy a károkozó esetleg tökéletesen beszél magyarul.
A baleset bekövetkezésekor a hagyományos EU standard kárbejelentő nyomtatványt kell kitölteni, ez megegyezik a hazai gyakorlattal. A károsultnak a káreseményt követően azonban fel kell hívnia a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) Információs Központját, ahol tájékoztatják, hogy a külföldi rendszámú gépkocsi melyik külföldi biztosítónál rendelkezik biztosítással és annak ki a magyarországi levelezőpartnere. A levelezőpartner lehet biztosító vagy kárrendezési iroda. A magyar károsultnak velük kell felvennie a kapcsolatot, hiszen ez a társaság kér majd fedezetet a külföldi biztosítótársaságtól, és az fogja kifizetni a kárt, vagyis kifizetőhelyként működik. Gyakran előfordul, hogy a kárrendezési iroda csak akkor fizeti ki a kárt, ha megkapja azt a külföldi biztosítótól, így értelemszerűen nő a kárrendezés ideje.
"A külföldi rendszámú autók okozta károktól a hosszabb és bonyodalmasabb ügyintézés miatt tartanak az autójavítók és az ügyfelek is. Ugyan a legtöbb esetben megfelelő megoldással rendeződik az ügy, de valóban hosszabb kárrendezésre számíthat, akinek ilyen jármű okozott kárt. Fontos tudni, hogy ha van magyarországi károsult, akkor számára a kárrendezés nyelve magyar, ezt a nemzetközi kárrendezésről szóló Zöldkártya Egyezmény illetve az EU IV-es direktívája szabályozza. A kárrendezésben a külföldi károkozó felelősségbiztosítójának magyarországi levelezőpartnere segít. Abban az esetben azonban, ha a külföldi biztosítónak nincs Magyarországon ilyen partnere, akkor a kárrendezést a MABISZ végzi, és elszámol a külföldi intézményekkel. A kárrendezés ideje valóban többszöröse lehet egy normál kár rendezésének, mert amíg az okozó biztosítója nem igazol fedezetet, addig a károsult nem tudja itthon elkezdeni javíttatni az autóját.
A külföldi felelősségbiztosító magyar levelezőpartnere lehet biztosító vagy kárrendezési iroda. A K&H Biztosító üzletpolitikája szerint a mi levelezőpartnerünk, illetve kárrendezési megbízottunk csak biztosító lehet, és mivel ez viszonossági alapon működik, így mi is csak megbízható külföldi biztosítók partnerei vagyunk. Csatlakoztunk egy nemzetközi szervezethez, amelyben az Európai Unió mind a 24 országából képviseltetik magukat nagy és tőkeerős biztosítók, és velük együttműködésben intézzük a kárrendezést." - nyilatkozta dr. Hangyási István, a K&H Biztosító kárrendezési vezetője.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








