Már a bankok is előírhatják ügyfeleiknek, hogy kössenek életbiztosítást abban az esetben, ha nagyobb hitelt vesznek fel. Sokan az előtakarékoskodási lehetőséget is vonzónak találják, a válság kezdete óta azonban mind többen választják a hagyományos biztosítást.
A PSZÁF adatai is azt mutatják, hogy a válság érzékenyen érintette a magyar életbiztosítási piacot. A korábbi dinamikus növekedésének tavaly egy csapásra vége lett: míg egy évvel korábban közel negyedével nőtt a biztosítók e területről származó díjbevétele, 2008-ban csaknem tíz százalékkal csökkent. A folyamat az idén tovább gyorsult: az első negyedévben az életbiztosításokból 93,6 milliárd forint díjbevétel származott, s ez több mint 27 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Sokan kötnek úgynevezett kockázati életbiztosítást, melynél a biztosító arra vállal kötelezettséget, hogy ha az ügyfél a biztosítás időtartamán belül meghal, az előre meghatározott személy - kedvezményezett - részére egy előre meghatározott összeget kifizet.
Az ilyen típusú biztosítás célja elsősorban az, hogy a kedvezményezett az ügyfél halála esetén ne kerüljön szorult anyagi helyzetbe, például a biztosított adóssága ne jelentsen túl nagy terhet az örökösöknek. A kockázati életbiztosítás ezért hitelfedezeti életbiztosításként is felhasználható, a nagyobb összegű kölcsönök, például a lakáshitelek mellé a bankok gyakran köttetnek ilyenek.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét őrizetbe vették Nicola Sturgeon volt skót miniszterelnök férjét
- Cserbenhagyásos, halálos baleset történt Budapesten
- A háború folytatódik, újabb 10 ezer ember menekült át a határon egyetlen nap alatt
- Elítélték a kegyeletsértő netes zaklatót
- "Bejelzett" az iráni légvédelem
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy