Az elmúlt év végén drámai mértékben csökkent az egyszeri díjas, nem garantált befektetésekhez kötött - unit-linked - életbiztosítások iránti kereslet, amin még az év végi hajrá sem tudott érdemben változtatni. A piaci szereplők azonban bíznak a termék újbóli felfutásában.
Korábbi években az év végi jutalmak, 13. havi fizetések idején a biztosítók tudtak azzal számolni, hogy ezeket az összegeket - már csak adózási szempontból is - unit-linked termékekbe folyatják be, ami jelentős forgalmat tudott generálni. Tavaly év végén azonban a rendkívül magas betéti kamatok elszívó hatása érvényesült, de a kedvezőtlen tőkepiaci kilátások sem kedveztek a terméknek.
Az Union Biztosító vezére szerint azonban az egyszeri díjas konstrukciók mellett a folyamatos díjas életbiztosítások piaca is jelentősen szűkült, amit az év végén megszaporodó visszavásárlások is tetéztek.
A Magyar Posta Életbiztosító azonban előrelátó volt, és már 2008 elején a hagyományos életbiztosításokra helyezte a hangsúlyt, míg az Allianznál 2009-ben tervezik a súlypontok áthelyezését.
Az ING a unit-linked termékek újraéledésében is bízik, szerintük a közép- és hosszútávú befektetési terméknek számító, befektetéssel kombinált életbiztosításokba most érdemes beszállni, hiszen a részvények jelentősen alulértékeltek. Úgy gondolják, hogy már az első hónapokban ismét eladhatóak lesznek a termékek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A K&H életbiztosítási vezetője szerint azonban az év második fele előtt nem igazán térhet vissza a befektetői bizalom. A Signal Biztosítónál még ennél is pesszimistábbak, szerintük a válság lecsengése utánig várni kell a piac felfutására.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








