16 °C Budapest

Lesz-e olcsóbb a kötelező?

Pénzcentrum
2008. október 21. 05:55

Az idei, igencsak eseménydús év végére már mindenki izgatottan várja, milyen is lesz az év végi KGFB-kampány. Vajon erősödik a hajrá, s tovább folytatódik a díjcsökkenési tendencia? És az óvatlan ügyfelek tanulnak végre a MÁV ÁBE bukásából, vagy továbbra is csak az árat nézik? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ egy gyors, kampány előtti biztosító-körkérdéssel.

Először is nem árt, ha leszögezzük, hogy mivel még nem érkeztünk el ahhoz, hogy a biztosítók közzétegyék 2009-es díjaikat, ezért nem lehet jóslatokba bocsátkozni. De nézzük, hogy mit is mondanak a biztosító társaságok!

Vérre menő küzdelem?

Az egyik piaci szereplő úgy vélekedik, hogy az elmúlt 5 év során eddig is jelentősen csökkent a KGFB-piaci koncentráció, amely folyamat az idén tovább folytatódhat új szereplők megjelenésével, így Waberer biztosítójának megjelenésével. Miközben a biztosítások költségei növekednek (mind a fix költségek, mind pedig az átlagkárok), a díjak várhatóan csak mérsékelt ütemben növekednek majd, mivel az ügyfelek rendkívül díj-érzékenyek.

Hoványi Sándor, az Allianz  Biztosító vezérigazgató-helyettese úgy vélekedik, hogy az idei évben minden bizonnyal folytatódik az eddigi kampányokban tapasztalt éles verseny, melyben az ár és a szolgáltatási háttér dominál majd, a kedvezmény-rendszerek egyszerűbbek és átláthatóbbak lesznek majd, az ügyfelek igényeinek megfelelően. Emellett a MÁV Biztosító Egyesülettel kapcsolatos események nyomán a nemzetközi károk miatt a Kártalanítási Számlát terhelő tételek megnövekednek. Ezeket a biztosítási piac résztvevőinek kell arányosan viselniük, és ennek valószínűleg lesz díjemelő hatása. Az árcsökkenés tendenciája, a vezérigazgató-helyettes szerint, hosszú távon nem tartható. A díjcsökkenés egy bizonyos szint után veszélyezteti illetve lehetetlenné teszi a szolgáltatás nyújtását.

A Genertel szerint az idén csillapodhat a díjverseny, hiszen a MÁV ÁBE ügye is megmutatta nem érdemes egy olyan díjversenybe belemenni, ahol a biztosító díj tekintetében folyamatosan alullicitálja versenytársait.

Jákfalvi Zoltán, a Generali Gépjárműbiztosítási Üzletági Igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a tavalyi évnek megfelelő küzdelem várható az idei évben is, s az adott biztosító sikerességét meggyőződése szerint a biztosítás díjszintje határozza meg. Előrejelzése szerint 2009-re várhatóan visszaesik az egyesületek irányába megfogalmazott ügyfélbizalom.

Maják Viktor, az Union Biztosító marketing- és kommunikációs igazgatója úgy vélekedik, az idei év kampányában nem lesznek eget rengető újdonságok. A piaci ár már olyan alacsony, hogy ez nem teszi lehetővé, hogy a megfontoltan működő piaci szereplők jelentősen ez alá menjenek. A megfontolt árazási politika mellett szól a jelenlegi gazdasági helyzet is. Maják Viktor szerint mivel a profitra ható két bevétel közül a befektetések kiszámíthatatlanná válnak, ezért a biztosítástechnikai eredmény szerepe felértékelődik, azaz szükségessé válik, hogy profitábilis legyen a biztosítási alaptevékenység.

Ertl Pál, az Uniqa Biztosító igazgatóságának tagja szerint a verseny az idén is igen éles lesz, a tavalyihoz hasonló intenzitású kampányra számít. A díjak tekintetében az Uniqa is a radikális csökkenés lassulására, esetleges megtorpanására számít.

Mi alapján választ az ügyfél?

A hitelválság miatt várhatóan az ügyfelek számára még fontosabb lesz a díj kérdése.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Hoványi Sándor szerint A nyári eseményeknek lehet olyan utóhatásuk a biztosítási piacon, hogy az ügyfelek óvatosabban választják majd ki biztosítási partnerüket, az ár mellett tájékozódni fognak az illető biztosító/egyesület pénzügyi hátteréről is.

Simon Péter, a Genertel marketingvezetője úgy nyilatkozott, már a MÁV ÁBE kampányban is látható volt, továbbra is sokan választják a biztosítási egyesületeket. Reményeik szerint növekedett azok száma, akik a megbízható szolgáltatásokat legalább annyira elvárják egy biztosítótól, mint a kedvező árakat. Mindemellett A csakis ár alapján döntő autó tulajdonosok aránya továbbra is jelentős marad.

Az Union Biztosító tapasztalatai szerint a MÁV ÁBE esete nem ingatta meg az egyesületek iránti bizalmat, mivel a másik két egyesületi formában tevékenykedő szereplő jelentős állományra tudott szert tenni az augusztusi átszerződési időszakban a piaci információk alapján. Mindemellett szélesedni látszik az az ügyfélkör, amelynek már nem csupán az ár számít, hanem egyéb tényezőket is figyelembe vesz, így például a választott társaság piaci múltját, a tulajdonosi hátteret is.

Ertl Pál szerint a díjérzékenység továbbra is megmaradt az ügyfelek körében. A MÁV ÁBE ügyfeleinek átkötése alapján a tapasztalat azt mutatja, hogy az ügyfelek egy része már nem egyesülethez szerződött, ennek ellenére egy jelentős rész még mindig a piacon működő egyesületek kínálatából választott.

Alkuszok vs. biztosítók

A Genertel szerint a kötelező átkötési piacon immár 7 éve egyre nagyobb az online alkuszok szerepe, jelentős szerepük várhatóan idén is megmarad. A Genertel direktbiztosítóként fontos értékesítési partnerének tekinti az online alkuszokat e mellett természetesen saját internetes és telefonos értékesítési csatornáit is folyamatosan fejleszti, kampányaiban természetesen ezeket a saját értékesítési megoldásákat kommunikálja.

Ertl Pál szerint az online alkuszok által közvetített szerződések száma minden évben emelkedik, s az új kötések száma is növekedett a tavalyi évben, méghozzá 40 százalékkal. Az online alkuszok részesedése ezen új kötésektől nem nőtt jelentősen, így az igazgatósági tag idén is erre számít.

Összességében tehát elmondható, habár az idei évben is kiélezett verseny várható, ennek ellenére a gazdasági helyzetnek is köszönhetően várhatóan megáll a díjak "esztelen" csökkenése. Az ügyfelek körében pedig várhatóan egyre többen döntenek a mögöttes tényezők mérlegelésével.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 23. 13:24
A következő szezontól az RTL+ lesz az UEFA Bajnokok Ligájának otthona, a műsorvezetők Matthesz Flóra...
Holdblog  |  2024. április 23. 12:12
A nyers kakaóbab felhasználásának és kinálatának aránya már harmadik éve deficites, és a jövő is biz...
Bankmonitor  |  2024. április 22. 16:16
Újra elérhetőek olyan LTP szerződések, melyek a megtakarítás lejáratakor akár egyösszegű 15-30 száza...
Kiszámoló  |  2024. április 21. 14:10
A legfontosabb hír a héten az Izrael elleni, eddigi példanélküli támadás volt Irán területéről, aki...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 23. 14:05
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm