A nagy európai biztosító társaságok újfent a bankok felé fordulnak, a hitelintézetektől remélik ugyanis az ügyfélkör megnövelését, az értékesítés javulását. Azonban míg egy évtizeddel ezelőtt inkább a felvásárlások voltak jellemzőek, addigra ma már inkább az együttműködési szerződésekre szelídült az ügyfél-akvirációs tevékenység - derül ki a The Wall Street Journal cikkéből.
A bankbiztosítás nevet viselő folyamat még az 1990-es években indult hódító útjára világszerte, ekkor zajlott le például a 70 milliárd dolláros Citicorp és Travelers Group akvizíció is, így alakult meg a Citigroup Inc. Majd ez folytatódott Amerikában és Európában is, 2001-ben például az Allianz SE vásárolta fel a Dresdner Bankot.
A nagy akvizícióktól azt remélték, hogy sikerül költségeket megtakarítani, s eleinte még a növekedési ráták is kielégítőnek bizonyultak, azonban a remények hamar szertefoszlottak, hiszen a felvásárlás költségei gyakorta meghaladták az abból származó hasznot. Így például a Citigroup 2005-ben volt kénytelen megválni biztosítási üzletágától, a Royal Bank of Scotland pedig jelenleg tervez megválni ettől a részlegtől.
Magyarországon 1992-ben vásárolta meg az OTP Bank a Garancia Biztosító részvényeit, idén pedig a Groupamának adta el ezt az üzletágat.
Megint négyen állnak sorba: Garancia helyett RBS (2008.06.05. 16:00)
Finisben a Garancia - Kérem tegyék meg tétjeiket (2008.01.24. 12:00)
Megvan a nyertes - A Groupama viheti a Garanciát (2008.02.11. 8:40)
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kevésbé sikeres ügyletek ellenére tehát újra próbálkoznak a biztosítók, persze ma már kicsit más, kevésbé agresszív módon. Most inkább értékesítési megállapodásokat kötnek, illetve kevésbé merev partnerségi formákat. Persze ennek is megvan a maga hátránya, például a banki alkalmazottak betanításainak költségei, azonban az ezekkel járó kockázat általában alacsonyabb, s elemzők szerint "egészséges" a költségmegtakarítás, s az elérhető növekedés üteme is.
Az új trendben díjbevétel alapján brit piacon vezető pozíciót betöltő Aviva PLC jár elöl, 2007-ben írt alá megállapodásokat a HSBC-vel, a Banco Popolaréval, az UniCredittel és a Caja Espanaval, s így világszerte 50 millió potenciális ügyfél került a "lába elé". A tavalyi év során a társaság Európában az élet-és nyugdíjbiztosítási szerződések 51 százalékát bankokon keresztül értékesítette, szemben a 2006-os 48, és a 2005-ös 44 százalékkal. Az Aviva nyomába lépett több más társaság is, így múlt héten például a Swiss Life írt alá megállapodást a svájci Zweiplus bankkal.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








