Sokan, akik eddig bizonytalanok voltak, így inkább visszatérhetnek a benzines vagy dízel autókhoz.
Az év első negyedévében a Tesla autókiszállításai jelentős, több mint 8%-os visszaesést produkáltak az előző év azonos időszakához képest, amit a vállalat európai gyárát ért tűzeset, globális szállítási problémák és egyéb kihívások okoztak, ami elemzők szerint a cég számára rendkívül nehéz időszakot jelent - írta meg a BBC.
A Tesla az év első negyedévében jelentős kihívásokkal szembesült, amelyek hatással voltak a vállalat autókiszállításaira. Ezek között szerepelt egy tűzeset az európai gyárban, globális szállítási problémák és egyéb akadályok. Ennek eredményeképpen a cég kevesebb mint 387 000 elektromos autót adott át, ami az elmúlt több mint egy év legkisebb negyedéves teljesítményét jelenti. Ez az előző év azonos időszakához képest több mint 8%-os csökkenést jelent, ami alulmaradt az elemzői várakozásokkal szemben.
A hírek hatására a Tesla részvényei több mint 4%-ot estek. Dan Ives, a Wedbush Securities elemzője a helyzetet "teljes katasztrófának" nevezte. A Tesla részvényei már korábban is csökkentek a magasabb kamatlábak és a növekvő verseny miatt. A vállalat válaszként árcsökkentéseket hajtott végre, de a kulcsfontosságú piacokon, például Kínában, a kereslet továbbra is gyenge maradt.
Az idei év első három hónapját tovább bonyolították a Vörös-tengeren történt támadások és egy állítólagos gyújtogatás miatt bezárt németországi gyár. Ezek az események ellátási zavarokhoz vezettek, ami negatívan érintette a termelést és a kiszállításokat. A Tesla termelése enyhén, körülbelül 1,6%-kal csökkent az előző évhez képest. Ez 2020 óta az első alkalom, hogy bármelyik negyedévben éves csökkenést regisztráltak.
A vállalat nem csak külső tényezőkkel küzdött; belső problémák is nehezítették helyzetét. Például vizsgálják önvezető autóinak szoftverét és biztonságtechnikai kérdéseket. Ezenfelül néhány befektető aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy Elon Musk más projektekre összpontosítása - például az X közösségi médiavállalatra - negatívan befolyásolhatja a Tesla márkaimázsat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








