Az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hatósága vizsgálatot indított a Honda és Acura járművek motorhibáival kapcsolatban, amely akár 1,4 millió autót is érinthet.
A vidéki utakon történik a legtöbb halálos baleset az Európai Unióban - írja a TotalCar. A halálos balesetek 37 százaléka történik városi utakon, 55 százaléka vidéki mellékutakon és 8 százaléka autópályákon. A statisztikák szerint a városokban közlekedők 35-37 százaléka, a vidéki mellékutakon hajtók 9-63 százaléka, az autópályákon közlekedők 23-59 százaléka lépi túl a megengedett sebességkorlátot. Az EU-ban egymillió lakosra vetítve évente átlagosan 50-en veszítik életüket közlekedési balesetben. Ennél az átlagnál azok az országok érnek el jobb eredményt, amelyekben 70-80 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben a vidéki utatokon - írják.
Az EU stratégiai célja, hogy javítson ezen a helyzeten: bár az egyes tagállamok fogadtak el nemzeti irányelveket ennek szellemében, ezek végrehajtása nem kötelező. Az EU Third Mobility Package intézkedéscsomagját most köröztetik a tagállamok és az európai szervezetek között: ennek célja, hogy 2030-ra felére csökkenjen Európában a halálos és a súlyos balesetek száma.
Az új javaslat egyik kezdeményezése, hogy kötelezővé kellene tenni az elektronikus sebességfelügyelő rendszerek (Intelligent Speed Assistance, ISA) beépítését az újonnan eladott autókba, buszokba és teherautókba. Kutatások szerint ennek a technológiának az alkalmazása önmagában 20 százalékkal mérsékelhetné a halálos autóbalesetek számát. Az uniós csomag további része lehetne, hogy az európai forrásokból épülő utak tervezését biztonsági szempontból felülvizsgálnák, de a gyorshajtók lefülelésére is használható térfigyelő kamerák igénybevétele is hatékony ötletnek tűnik - írták. A közlekedésbiztonsági standardokat utoljára 2009-ben szigorították.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
A régi konvektor új élete - a gázkonvektor korszerűsítése fillérekből (x)
Magyarországon százezres nagyságrendben üzemel gázkonvektor az otthonokban. Ezek többsége több mint 30 éves, mechanikus szerkezet, amely korlátozottan szabályozható, így gyakran alul- vagy túlfűt. A jó hír, hogy van egy kifejezetten olcsó megoldás a régi konvektor korszerűsítésére, amellyel a szerkezet szabályozhatóbb, így energia- és költséghatékonyabb lesz.