Az Európai Unió lemarad a mikrochipek piacán zajló globális versenyben, valószínűtlen, hogy teljesíteni fogja azt a célját, hogy 2030-ra 20 százalékos részesedést szerezzen ezen a...

Egyre nehezebb helyzetben a magyar autóvásárlók: nagyot nézhet 2023-ban, aki használt kocsit venne
Ne legyenek illúzióink: az autóárak nem fognak a járvány előtti szintre visszasüllyedni - erről beszélt egy német elemzőcég szakértője. Mint kifejtette, a drágulás viszont megállni látszik, de egy magas szinten stagnál. Sőt, vannak olyan autók is, amelyek használtan drágábbak, mint újonnan voltak. Az sem segít a helyzeten, hogy a cégek most ritkábban váltogatják az autóikat.
A használt autók ára már nem csökken a COVID előtti szintre - erről beszélt a Német Autóklubnak (ADAC) Martin Weiss, a Deutsche Automobil Treuhand GmbH autópiaci szakértője. A német piac kiemelkedően fontos Magyarország szempontjából is, hiszen mint korábban kiderült a hazánkba imortált használt autók több mint fele Németországból jön.
A szakember kifejtette, hogy azért szöktek az egekbe az autóárak, mert egyfajta láncreakció ment végig a járvány kitörése után: a gyárak termelést visszafogták vagy leállították az egész világon. Ehhez járult még a chiphiány és az ellátási lánc problémái.
A korábbi években valójában mindig túltermelés volt az autókból. Most azonban alultermeléssel és hosszú várakozási idővel kell számolnunk, amikor új autót rendelünk. Az autóvásárlók így a használtautó-piacon kötöttek ki. Először egy fiatal használt autót keresnek, és ha nem találják meg, akkor valami régebbivel is megelégednek. Így működik a láncreakció, a kínálat egyre szűkösebb, az árak egyre feljebb mennek
- magyarázta Martin Weiss, aki szerint árak tekintetében már elérkezhetett a csúcspont, április óta ugyan magas szinten, de megállt a drágulás. Az árak a keresett járművek esetében is tovább emelkedtek, de nem olyan dinamikusan, mint korábban és a szakértő arra számít, hogy a közeljövőben valamelyest csökkenésnek indulnak az autóárak.
De az egyértelmű, hogy az árak nem csökkennek a COVID előtti szintre. De azt látjuk, hogy a gyártók termelése legalább részben ismét felpörög, már nincs mindenhol chiphiány, a helyzet normalizálódik. E tekintetben arra lehet számítani, hogy az árak valamelyest nyugvópontra kerülnek
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- értékelte a helyzetet a piaci szakértő, majd hozzátette, hogy azt látni, hogy Németországban is meggondolják már az emberek, hogy mennyi pénzt adnak egy autóért. Ma már sokan keresnek régebbi és ezért olcsóbb modelleket vagy kisebb és ezért olcsóbb autókat - itt kell megjegyezni, hogy ezek jellemzően a hazai import főbb célpontjai is.
Ugyanakkor még mindig találkozhatunk olyan anomáliákkal, hogy például egy autó használtan drágább, mint újonnan volt. Ilyen Martin Weiss szerint például a Mercedes G-osztály, vagy a Suzuki Jimny.
A szakértő kifejtette, az is negatív hatással van a piacra, hogy nincsenek például olyan fiatal járművek, amelyeket az autókölcsönző cégek nagy számban dobtak volna a piacra. A cégek inkább tovább használják az autóikat, mert egyelőre hosszú a várólista az újakra.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


