21 °C Budapest
Aggasztó a pesti dugókrízis: ennyi időt vesztegetnek el életükből a fővárosi autósok

Aggasztó a pesti dugókrízis: ennyi időt vesztegetnek el életükből a fővárosi autósok

2022. április 24. 13:01

Borzasztó mennyi időt pazarolnak el a dugóban a fővárosban autózók. A tavalyi statisztikák szerint Barcelonában, Berlinben és Bécsben is jóval kevesebb időt rabolnak el a kocsival közlekedőktől a forgalmi torlódások, mint Budapesten.

Tavaly összesen közel négy napot, 92 órát ült dugóban egy átlagos autós Budapesten, derült ki az Inrix a héten publikált gyűjtéséből. A kutatásban több faktor szerint számolták ki, mekkora közlekedési dugóval kellett szembenéznie 2021-ben a világ nagyvárosaiban közlekedőknek. A világranglistán Budapest mindent összevetve a harmincadik, a dugóban töltött időt tekintve pedig a 15. helyen szerepel. Ezzel a magyar főváros  dugói többek között Marseille-t és Müchent is maguk mögé utasították.

Európán belül Londonban mérték a legnagyobb "hatású" és a leghosszabb dugókat is. A brit fővárosban átlagban 148 órát pazarolt el egy autós, a dugóhelyzet itt a pandémia előtti állapotokhoz képest röpke 1 százalékkal enyhült az oldal szerint. A másodikhelyen Párizs, a harmadikon pedig Brüsszel végzett. A francia fővárosban 140, a belgában pedig 134 órát töltött egy átlag sofőr a beállt forgalomban.

Napokat töltöttek a dugóban az európai sofőrök

A tavalyi évben a dugóban eltöltött átlagos időt nézve európai szinten sokat bosszankodhattak a budapestiek és a fővárosban ingázók. A három abszolút dugó-csúcstartó után, kizárólag erre az aspektusra vetítve csupán Moszkvában és Rómában volt rosszabb a helyzet. Az orosz fővárosban 108, az olaszban 107 órát töltött forgalmi dugóban egy átlag autós.

Ezeket egyből Budapest követi a maga 98 órás egy autósra jutó várakozási idejével, holtversenyben Bukaresttel. Ezzel a magyar főváros az európai városok közül a 10., a kontinens országainak fővárosai közül pedig a 6. helyen szerepel.

Grafikonunkon a 20 legrosszabb dugóhelyzettel súlytott fővárost szemléltettük. Jól látszik, hogy akár nyugati metropoliszokkal, akár a régiónk fővárosaival összevetve is igen rossz a budapesti helyzet.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Berlinben például 65 órát (több mint egy nappal kevesebbet), Prágában pedig mindössze 51 órát (közel két nappal kevesebbet)  vesztegelt egy átlag autós, mint a magyar fővárosban. Bécsben pedig még ezeknél is gördülékenyebb lehetett a közlekedés. Az osztrák fővárosban ugyanis mindössze 40 órát ült a dugóban egy átlag autós, amivel az európai fővárosok listáján a 18. a világranglistán pedig a 215. helyre kerültek fel.

Nyugaton jellemző szintű dugóhelyezet miatt főhet a magyar autósok feje

Világviszonylatban mindent összevetve a magyar főváros a 30. helyen áll a dugólistán, ami megfelel a pandémia előtti évek állapotának. Az első négy helyen világszniten is a már emlíetett városok, azaz London, Párizs, Brüsszel és Moszkva állnak.

A forgalmi fennakadásokban töltött időt tekintve ezen kívül csak Palermo (109 órával), Lyon (102 órával) az oroszországi Rosztov (97 órával) És Columbia fővárosa, Bogota (94 óárval) előzi Budapestet. Kijelenthetjük tehát, hogy a dugóban töltött idő tekintetében hazánk nyugati színvonalon teljesít.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem