Az ukrán mérnökök által kifejlesztett technológia akár 70%-os hatékonysággal képes semlegesíteni az ellenséges eszközöket.

Fontos alkatrészből lehet hiány az autógyárakban: kicsinálta az utánpótlást az orosz-ukrán háború
A háború miatt hiánycikké vált a kábelkorbács, amelynek jelentős részét Ukrajnából szerezte be az európai autóipar. A szakértők szerint nem elképzelhetetlen, hogy egyszercsak elfogy a fontos alkatrész, ami visszafoghatja a gyárak kapacitásait. Az autóipari vállalatok igyekeznek menteni a menthetőt.
Az orosz–ukrán háború miatt hiány alakult ki az európai autópiacon az elektromos kábelelosztó egységekből, azaz a kábelkorbácsokból, amelyek számos autóalkatrész gyártásához szükségesek - erre már egyébként egy hete figyelmeztetett Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. Ez végső soron ahhoz vezethet, hogy jelentősen lelassulhat vagy akár szinte teljesen leállhat az autógyártás Magyarországon is.
Ugyanis a nagy cégek jelentős része Ukrajnából szerzi be a kábelkorbácsokat, a gyárak pedig javarészt Közép- és Nyugat-Ukrajnában vannak. Egy hazánkban is működő beszállítócég munkatársa a napi.hu-nak arról beszélt, hogy teljesen elvesztették a kapcsolatot a z ukrajnai gyárakkal, sőt, azt sem tudják, hogy az épületek megvannak-e még.
A termelés minden bizonnyal leállt, mert a dolgozók jelentős részét behívták az ukrán seregbe, a kárpátaljai üzembe még a melósok egy része bejár, ez az egyetlen kivétel - mondta Kozma Zsolt, a Lear Munkavállalók Szakszervezetének elnöke. Hozzátette, a vállalatok igyekeznek kimenteni a gyártást Ukrajnából, de ez több hetet is igénybe vehet. Az európai autóiparban a becslések szerint 30-40 százalékos volt az Ukrajnában gyártott kábelkorbácsoknak az aránya. Ha most ezek kiesnek a piacról, akkor azáltal várhatóan az egész autóipar visszaesik majd.
A BMW és a Volkswagen már észleli a hiányt, a Porsche is leállította a lipcsei gyárát, az Audi hazai üzemében is megkongatták a vészharangot, a kecskeméti Mercedesnél már a műszakcsökkentést is elrendelték.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke többek között kifejtette nem lehetetlen, hogy az elkövetkező hetekben teljesen elfogy a kábelkorbács, és akkor le kell állítani az egész autógyártást Magyarországon. A gyártók egy része jelenleg abban reménykedik, hogy képes lesz észak-afrikai és közép-amerikai beszállítókkal kiváltani az ukrán partnereket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


