Steve Witkoff amerikai különmegbízott Miamiban tárgyal Rusztem Umerovval, az ukrán nemzetbiztonsági tanács vezetőjével.
Fontos alkatrészből lehet hiány az autógyárakban: kicsinálta az utánpótlást az orosz-ukrán háború
A háború miatt hiánycikké vált a kábelkorbács, amelynek jelentős részét Ukrajnából szerezte be az európai autóipar. A szakértők szerint nem elképzelhetetlen, hogy egyszercsak elfogy a fontos alkatrész, ami visszafoghatja a gyárak kapacitásait. Az autóipari vállalatok igyekeznek menteni a menthetőt.
Az orosz–ukrán háború miatt hiány alakult ki az európai autópiacon az elektromos kábelelosztó egységekből, azaz a kábelkorbácsokból, amelyek számos autóalkatrész gyártásához szükségesek - erre már egyébként egy hete figyelmeztetett Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. Ez végső soron ahhoz vezethet, hogy jelentősen lelassulhat vagy akár szinte teljesen leállhat az autógyártás Magyarországon is.
Ugyanis a nagy cégek jelentős része Ukrajnából szerzi be a kábelkorbácsokat, a gyárak pedig javarészt Közép- és Nyugat-Ukrajnában vannak. Egy hazánkban is működő beszállítócég munkatársa a napi.hu-nak arról beszélt, hogy teljesen elvesztették a kapcsolatot a z ukrajnai gyárakkal, sőt, azt sem tudják, hogy az épületek megvannak-e még.
A termelés minden bizonnyal leállt, mert a dolgozók jelentős részét behívták az ukrán seregbe, a kárpátaljai üzembe még a melósok egy része bejár, ez az egyetlen kivétel - mondta Kozma Zsolt, a Lear Munkavállalók Szakszervezetének elnöke. Hozzátette, a vállalatok igyekeznek kimenteni a gyártást Ukrajnából, de ez több hetet is igénybe vehet. Az európai autóiparban a becslések szerint 30-40 százalékos volt az Ukrajnában gyártott kábelkorbácsoknak az aránya. Ha most ezek kiesnek a piacról, akkor azáltal várhatóan az egész autóipar visszaesik majd.
A BMW és a Volkswagen már észleli a hiányt, a Porsche is leállította a lipcsei gyárát, az Audi hazai üzemében is megkongatták a vészharangot, a kecskeméti Mercedesnél már a műszakcsökkentést is elrendelték.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke többek között kifejtette nem lehetetlen, hogy az elkövetkező hetekben teljesen elfogy a kábelkorbács, és akkor le kell állítani az egész autógyártást Magyarországon. A gyártók egy része jelenleg abban reménykedik, hogy képes lesz észak-afrikai és közép-amerikai beszállítókkal kiváltani az ukrán partnereket.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








