20 °C Budapest
Frustrated woman stuck in traffic. Young woman gets annoyed while driving the car in traffic jam. Portrait displeased angry pissed off aggressive woman driving car.

Türelmessé vagy éppen agresszívvé tette a járvány az autósokat: visszatérhet a régi kerékvágás?

2021. május 18. 12:31

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) a #közlekedjbiztonságosan kampánya keretében online felmérést indított annak kiderítésére, változtatott-e a közlekedési szokásainkon és a hazai közlekedési morálon a pandémiás helyzet. A „Hogyan változtatta meg a pandémia a közlekedést?” címet viselő kérdőív kitöltésére egy hét áll rendelkezésre, a mini közvélemény-kutatáshoz nyereményjáték is kapcsolódik, az abban résztvevők között tíz darab megyei autópálya-matricát sorsolnak ki.

„Előző évben kifejezetten az agresszív közlekedéssel kapcsolatos tapasztalatokról kérdeztük meg a közlekedőket. Az akkori felmérésünk eredménye azt mutatta, hogy ez a jelenség sajnos nagyon gyakori a hazai utakon. Most arra vagyunk kíváncsiak, hogy az elmúlt egy év, amit mindannyink életében főként a pandémia határozott meg, javított vagy tovább rontott ezen a helyzeten, változtatott-e, és ha igen, hogyan a hazai közlekedési kultúrán és szokásokon?” – mondta Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója. A vállalat közvélemény-kutatásában a közlekedésben résztvevők tapasztalataira kíváncsi.

Olyan kérdéseket vet fel, hogy milyen irányban változott az autósok közlekedési morálja 2020 tavaszához képest, több szabályszegést látni-e az utakon, növekedett-e a forgalom és az átlagsebesség, milyen hatással van az egy éve tartó pandémiás helyzet a közlekedésben résztvevőkre az egyén szintjén? A kérdőívet kitöltők részt vehetnek egy nyereményjátékban is, amely során a cég 10 darab megyei matricát sorsol ki. Az érvényesség évét, az érvényességi területet és a díjkategóriát (D1, D1M vagy D2) a nyertesek választhatják ki.

A mini közvélemény-kutatás keretében megadott személyes adatokat (név, település, e-mail elérhetőség) a NÚSZ Zrt. kizárólag a kapcsolódó nyereményjáték lebonyolítására használja fel. A nem reprezentatív online felmérés május 24-én zárul. A kérdőívet ezen az oldalon lehet kitölteni. A nyertesek nevét a NÚSZ Zrt. 2021. május 26-án közzéteszi nemzetiutdij.hu oldalán, valamint közösségimédia-felületein (Facebook és Instagram).

A vállalat a jogszabályokban meghatározott feladatain túl évek óta nagy hangsúlyt fektet a hazai közlekedési morál javítására, a kulturált közlekedés népszerűsítésére és hívja fel a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára. Az idei, minden eddiginél nagyobb kampánya keretében a Közlekedési Kultúra Napján indította el gyerekeknek szóló videópályázatát a témában. Azon és a ma indult online felmérésen túl a #közlekedjbiztonságosan kampány keretében az év hátralevő részében számos további társadalmi akcióval, többek között közlekedésbiztonsági témájú előadással és edukációs videókkal irányítja rá a figyelmet a témára.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. július 25. vasárnap
Kristóf, Jakab
29. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. július 24. 14:24