16 °C Budapest

Ravasz trükkel húzzák le közúton a magyar autósokat: a hatóság is tehetetlen

2019. július 10. 05:55

Feketézők húzzák le a bajba került autósokat a hazai utakon: az embernek nincs elég baja, ha lerobban a kocsija, még arra is figyelnie kell, milyen autómentő szakit hív segítségül. A laza szabályozás miatt ugyanis sokan engedély nélkül, de ami még rosszabb: tisztességtelenül végzik ezt a tevékenységet. A simlis tréleresek kihasználják a szorult helyzetet, és komoly pénzeket húznak le a bajbajutottakról.

Ha útra kelünk, még a legnagyobb odafigyelés és karbantartás ellenére is előfordulhat, hogy egyszerűen beadja a kulcsot az autónk, vagy valamilyen balesetet szenvedünk. A nagy bosszúság közepedte azt sem tudjuk, hová kapjunk hirtelen. A baj felmérése után a következő lépés nyilván az, hogy hogyan jutunk ki a szorult helyztből. Legtöbben lázasan autómentőt keresnek, és ha mellényúlnak, akkor komoly összegekre vehetik le őket.

Lecserélnéd a régi kocsit? Válogass a hitelek között a Pénzcentrum kalkulátorában!

Magyarországon ma elég gyéren van szabályozva a közúti járműmentés. Tehát akárki vehet egy trélert, és felcsaphat autómentőnek, bármiféle engedélyek nélkül, miközben nekünk, tisztességes vállalkozóknak rengeteget kell beszereznünk, és akkor még a többi költségről, vesződségről nem is beszéltem

- mondta a Pénzcentrum megkeresésére egy autómentéssel foglalkozó vállalkozó. A plusz terhek között említette a többi mellett a kötelező karbantartásokat, a vizsgáztatást, és az útdíjakat is.

Ugye sok feketéző személyautót, vagy kisteherautót használ. Na most, ha én lejárt műszakival közlekedem az autómentőmmel, akkor akár 800 ezer forintra is megbüntethet a rendőr. Ők meg megússzák egy jóval kisebb összeggel, vagy kimagyarázzák magukat - mondjuk, ha csak nemrég járt le a vizsga.

Ráadásul - folytatta - sokan nem is tudják, hogy kell szakszerűen és biztonságosan kocsit menteni, amivel veszélybe sodorják magukat, és a bajba kerülteket is. Elmondása szerint, ha ez még nem elég, a nem teljesen tisztességes kollégák sok esetben rengeteg pénzzel le is húzzák a kimentendő autóst.

Az a baj, hogy ugye az ember nemigen szokott ilyen szolgáltatást igénybe venni. Így pedig nincsen tisztában az árakkal, és azzal sem, hogy hozzáértő veszi-e fel a telefont: ezt, illetve a szorult helyzetet használják ki a lehúzós tréleresek. Odamegy, felpakolja a kocsit, és bemondja a két-háromszoros árat. Az ember pedig egyfelől mihamarabb szabadulni akar az útról, vagy ahol épp lerobbant, másrészt pedig már ott van a tréleren a kocsija, így kifizeti a kért összeget

- vázolta a lehúzás módszerét a tréleres.

Nem lehet mit tenni

A vállalkozó elmondta, tisztességes kollégáival többször is sürgettek megoldást a hatóságoknál, ám ők a vonatkozó rendeletre hivatkozva közölték, hogy tehetetlenek a feketézőkkel szemben. Ebben ugyanis az áll, hogy sérült, vagy műszaki hibás jármű továbbításához nincs szükség semmilyen engedélyre. Az hivatásos autómentés pedig értelmezésük szerint díj ellenében végzett közúti árutovábbítási tevékenységnek minősül, így a vállalkozóknak - akik tehát legálisan akarják végezni a munkájukat - rendelkezniük kell a vonatkozó engedélyekkel.

Lecserélnéd a régi kocsit? Válogass a hitelek között a Pénzcentrum kalkulátorában!

Mint vállalkozó, nyilván számlát is kell adniuk a legális autómentőknek, a kormánynál pedig csak olyan ülhet, akinek van jogosítványa a tehergépjárműre, rendelkezik pályaalkalmassági minősítéssel.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A feketézőktől ezeket sem kérik... Ha megállítja ne adj' Isten a rendőr, azt mondja, hogy szívességből viszi a lerobbant kocsit, vagy valami hasonló dumával kimenti magát. És ennyivel el is van intézve. Én meg, ha nem viszek fuvarlevelet, vagy valami igazolásom hibádzik, már kapom is a büntetést az ellenőrzésen

- háborgott az autómentős. Ugyanis a díj ellenében közúti árutovábbítást végző teherjárművek - mint pl. a tréler - csak és kizárólag fuvarlevéllel vehetnek részt a forgalomban.

Most akkor én is zárjam be a céget és csináljam feketén? Jobban megérné, csak a gyomrom nem venné be...

- tette hozzá.

Ezért ilyen drága

A vállalkozó elmondta, ő évek óta ugyanazon az áron dolgozik, ellenben a feketézőkkel, akik szinte mindig változtatnak a tarifán:

Vannak, akik szabályosan keresik a munkákat: szó szerint föl-le járkálnak az autópályákon. Közben pedig égetik a benzint, amit nyilván azzal fizettetnek ki, aki legközelebb a horgukra akad. Én csak akkor megyek ki, ha hívnak, és csak azt a pénzt kérem el, ami a telephelyemtől a lerobbant kocsiig, majd pedig a szállítási címig jár - nyilván, hiszen ez a tisztességes.

A tarifák egyébként nagyjából hasonlóak a tisztességes vállalkozóknál: a fővároson belüli szállításért általában 10-15 ezer forintot kérnek el, ám ha vidékről kell Pestre hozni a kocsit, akkor az alapdíjon (5-10 ezer forint) felül még a kilométerdíjat is meg kell fizetnie a bajba jutott autósnak - ez jellemzően 150-200 forint. Emellett várakozási díj is van: fél óra után 2-3 ezer forint óránként.

Így, ha valaki mondjuk Hatvannál lerobban az M3-ason, és a III. kerületbe kellene elhozni az autóját, akkor nagyjából 28-30 ezer forintot kell kifizetni a tréleresnek (a megtett út oda-vissza, plusz az alapdíj). Ez persze változhat a körülmények hatására: éjszaka, hétvégén, ünnepnapokon például jócskán magasabb tarifákkal szállítanak kocsikat a hivatásosok.

Lecserélnéd a régi kocsit? Válogass a hitelek között a Pénzcentrum kalkulátorában!

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem