Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
Több, mint tízezer autótulajdonos tapasztalatain alapuló friss kutatásból az derült ki, hogy a drágább autók esetében sokkal nagyobb valószínűséggel lép fel probléma, mint az olcsóbbak esetében.
A J.D. Power legújabb megbízhatósági tesztje szerint, minél magas felszereltségű a prémium kategóriás autó, annál több baja van vele a tulajdonosának. Így a legmegbízhatóbb autó felkutatásakor egészen meglepő eredmény született.
Az elemző cég az alapján rangsorolta a járgányokat, hogy 100 ugyanolyan típus esetében pontosan hány alkalommal volt velük probléma: tehát minél alacsonyabb ez a szám, annál jobb az elért eredménye. Az első 13 helyen nem szerepel drága márka, csak tömeggyártók voltak az élmezőnyben.
tehát 100 megvásárolt autóból 78-cal volt valamilyen kisebb-nagyobb problémája a használónak. A Suzuki lett a második 87, a Kia a harmadik 94-es értékkel. A prémium kategóriák közül a Mercedes jutott a legmagasabbra ebben a felmérésben, egészen a 14. helyig, 124-es értékkel (Ezen a speciális értékelésen akkor jöhet ki 100-nál nagyobb szám, amenyniben egy autóval több probléma is volt). A Jaguár két hellyel lemaradva a 16. lett, őt követi közvetlenül a Volvo, alatta a Land Rover, és a lista legutolsó helyén a BMW áll.
A drága luxusmárkák leszerepelésének az lehet a legfőbb oka, hogy a bennük lévő rengeteg extra funkció komoly technikai hátteret igényel, melyek miatt megsokszorozódik a meghibásodások számának lehetősége - legalábbis Josh Halliburton, a kutatást végző cég vezetője szerint.
Így éri meg
A sokszor lesajnált márkák tehát egyáltalán nem jelentenek rossz befektetést, sőt ahogy azt a kutatás is mutatja, hosszabb távon kevesebb eséllyel kell szervizbe rohangálnunk velük, így időt és további pénzt takarítunk meg. Éppen ezért, akik manapság gondolkodnak használt vagy saját újautó-vásárlásban, azok bátran megengedhetik maguknak, hogy az olcsóbb árkategóriák járgányai közül válogassanak. És emiatt ráadásul szégyenkezni sem lesz okuk.
Mindezek után, ha megtörtént a megfelelő autó kiválasztása, sorra kell venni a lehetséges finanszírozási formákat. Új autók esetében kézenfekvő a lízing, hiszen ez a finanszírozási forma rugalmas, jellemzően gyors az elbírálása, és ha nem szeretnéd megtartani az általad először választott autót, akkor elkezdheted egy másik lízingelését. Hátrányai azonban, hogy kell hozzá önerő, legalább az autó árának 20 százaléka. A futamidő maximum hét év lehet, és nem feltétlenül kerül a tulajdonodba az autó, így el sem tudod adni, ha már nem használod.
Mindezek alapján, ha valaki úgy dönt, hogy a lízing számára nem megfelelő opció, választhatja a személyi kölcsönt is. Utóbbi előnye, hogy nincs szükség önerőre, sem fedezetre. A megkapott pénzből nem csak új, hanem használt autót is simán vehetünk, a kocsi egyből saját tulajdonba kerül, sőt ha marad a hitelből a vásárlás után, a fennmaradó összeget a forgalomba helyezésre költheted. Hátrányokkal persze ebben az esetbe is számolni kell, ilyen például, hogy meg kell felelned a hitelminősítésen, az autóval kapcsolatos összes költség téged terhel, mint tulajdonost, és adott helyzetben az autó eladása is a te feladatod.
Ha valaki tehát a jelenlegi alacsony kamatkörnyezetben kézenfekvő megoldásnak tartja személyi kölcsön felvételét, akkor a Pénzcentrum Kalkulátorával kiszámolhatja, hogy az egyes opciók mennyibe kerülnek a futamidő teljes hosszát illetően. Fontos a jó választás, és az alapos utánajárás, hiszen egy-egy jól megválasztott konstrukcióval súlyos tízezreket lehet spórolni a futamidő teljes időtartama alatt.
Éppen ezért most mi is végeztünk egy próbakalkulációt, melyben 2 millió forinttal számoltunk 60 hónapra. A Pénzcentrum Kalkulátora szerint a K&Hlegjobb ajánlata 8,28 százalékos THM-re adja a választott összeget, 40 066 forintos havi törlesztőrészletre. Ugyancsak 10 százalék alatti, 8,97 százalékos THM-et ígér aRaiffeisen és az UniCredit Bank egy-egy konstrukciója is, előbbi 40 505, utóbbi 41 147 havi törlesztőrészletre. Mindezek mellett érdemes még megemlíteni a Cib Bank 9,41 százalékos THM-es ajánlatát is, mely során havi 41 540 forintot kell visszafizetni a futamidő alatt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








