A karácsonyi halvásárlás sok háziasszony rémálma, de idén könnyebb a helyzet: egy interaktív halértékesítési térkép mutatja, hol lehet friss pontyot, harcsát és süllőt beszerezni közvetlenül...
A Tesco vezérigazgatójának, Ken Murphynek a hűségkártyák adatainak felhasználásával kapcsolatos javaslata élénk vitát váltott ki az Egyesült Királyságban. Murphy felvetette, hogy a jövőben a mesterséges intelligencia elemezhetné a fogyasztók vásárlási szokásait, és személyre szabott javaslatokat tehetne az egészségesebb táplálkozás érdekében - írta a The Telegraph.
A vezérigazgató elképzelése szerint a rendszer figyelmeztethetné a vásárlókat, ha például túl magas nátriumtartalmú termékeket választanak. "El tudom képzelni, hogy a rendszer azt mondja: 'Észrevettem, hogy a kosaradban a nátriumsótartalom 250 százaléka a napi ajánlott mennyiségnek. Azt javaslom, hogy ezt, ezt és ezt helyettesítse'" - mondta Murphy.
Az ötlet azonban nem aratott osztatlan sikert. A Big Brother Watch nevű szervezet élesen bírálta a javaslatot, kijelentve: "A Tescónak nincs joga ítélkezni arról, hogy mi van a kosarunkban, vagy arra ösztökélni minket, hogy mit kellene vagy nem kellene vásárolnunk."
Fontos megjegyezni, hogy a szupermarketek már most is használják a hűségprogramokból származó adatokat a vásárlási szokások befolyásolására. A brit felnőttek több mint 90 százaléka legalább egy ilyen program tagja, és ezek népszerűsége tovább nőtt a megélhetési költségek emelkedésével.
A hűségkártyák adatait a szupermarketek között a rendelési rendszerek optimalizálására, a pazarlás csökkentésére és a jövedelmezőbb termékvonalak támogatására használják. Emellett az információkat külső cégeknek is értékesíthetik, vagy saját médiavállalataiknak adhatják át reklámcélokra.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.







