2020. január 17. péntek Antal, Antónia

Repkednek a milliárdok: most éppen csokimikulásokra


8 és fél millió darab csokimikulást vettek a magyar fogyasztók több mint kétmilliárd forint értékben 2018. november-decemberben: ez 5 százalékos mennyiségi növekedést jelent 2017 azonos időszakához képest. Tarolnak a tejcsokoládé-figurák, amiket jellemzően a hipermarketekben szerzünk be az ünnepi szezonban. A sajátmárkás mikulásédességek forgalmában kétszámjegyű növekedést regisztráltak

A tavalyi karácsonyi szezonban (2018. november-decemberben) 8 és fél millió darab csokoládémikulást vásároltunk a hazai kiskereskedelemben 2,2 milliárd forint értékben: 2 százalékkal kevesebbet, mint 2017-ben. A 450+ tonnányi téli édességből mennyiségben 5 százalékkal fogyott több.

A preferenciák változatlanok: a tejcsokoládéból készült télapófigurák hozzák az értékbeli forgalom kilenctizedét, sőt, súlyuk a kategóriában évről-évre növekszik. Az étcsokimikulások 5 százalékot generálnak értékben az eladásból, jóllehet az egy évvel korábbi értékhez képest kétszámjegyű csökkenés látható a szegmensnél.

A kosarakba kerülő csokimikulások közel kilencven százaléka üreges, mennyiségben 6 százalékkal több fogyott belőlük, míg a töltött társaik iránt egyötödével csappant az érdeklődés egyik szezonról a másikra.

Ha mikulás, akkor márkás: 95 százalékot visznek a gyártói márkás termékek, 4 százalékos értékbeli csökkenés mellett. A sajátmárkás télapófigurák ellenben a 2017-es ünnepi szezon értékbeli forgalmának másfélszeresére növelték az eladásukat.
A magyarok leginkább 56-110 grammos csokoládémikulást vesznek: az értékbeli eladások kétötödét viszi a kiszerelés, míg szorosan nyomukban járnak a 21-55 grammos kiszerelésű figurák (38%). Kilőtt a nagyobb, 111-200 grammos csokimikulások forgalma: másfélszer több fogyott belőlük mennyiségben, mint a 2017-es szezonban.

Az ünnepi szezon nagy kedvence hagyományosan a csokimikulás: a szezonális édességek több mint felét teszi ki értékben. 100 eladott karácsonyi termékből 57 ilyen 

- mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. "A figura végigkíséri a decemberi hónapot, és az elmúlt évek fogyasztói preferenciájában hatalmas elmozdulást nem tapasztaltunk: legyen édes, legyen üreges." Csokimikulást a nagyobb boltból: a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik az értékbeli forgalom 40 százaléka, ami 5 százalékos értékbeli csökkenés az előző szezonhoz képest. Ellenben a diszkontokban történő értékesítés kétszámjegyű növekedést regisztrált a Nielsen.

KIHÚZNA A BAJBÓL 500 EZER FORINT?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Mutatunk egy konkrét példát: kalkulátorunkban 500 ezer forintos hitelösszeget, és 48 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 12 178 forintos törlesztőrészlettel a CIB nyújtja (THM 8,17 %), de nem sokkal marad el ettől a K&H 13 411 forintos törlesztőt (THM 13,79%) ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Budapest Bank és az Oney konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk

A régió után kullog Magyarország: rengetegen ülnek a hazai börtönökben
Kiderült, hány fogvatartott jut 100 ezer lakosra az európai országokban.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS