8 °C Budapest

Nagyot mennek a mobilappok: brutál pénzt kaszál velük a Google és az Apple

2020. április 12. 12:30

Nagyon pörögnek az applikáció letöltések az Apple-nél és a Google-nél is, a felhasználók egyre többet nyúlnak a mobiljuk után, melyre egyre szívesebben töltenek le részben vagy egészben fizetős alkalmazásokat is.

Az App Annie alkalmazásanaliktikai cég jelentése szerint 2020 első negyedévében a felhasználók a korábbinál sokkal többet (és hosszabb ideig) használták az sppokatt, amit elsősorban a koronavírus-járvány számlájára írnak. Az androidos programok (és játékok) esetében a becslések szerint ez globálisan 20 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A kínai felhasználók naponta átlagosan 5 órát töltenek az appok nyomogatásával, de az amerikaiak, az olaszok és a franciák így eltöltött ideje is növekedésnek indult.

Január és március között 31,5 milliárd applikációt töltöttek le: a Play áruházból 22,5 milliárdot, az App Store-ból 9 milliárdot. A bevételek tekintetében viszont az Apple örülhetett jobban, ugyanis iOS-en 15 milliárd dollárt (kb. 5061,9 milliárd forint), míg Androidon 8,3 milliárd dollárt 8kb. 2800 milliárd forint) költöttek el a felhasználók 2020 első negyedévében - áll az App Annie becslésében. Továbbra is a hagyományos értelemben vett alkalmazásokat töltik le a legtöbbször, de a játékokban sokkal több pénzt költöttek az emberek - ismerteti az adatokat a hvg.hu.

Az iOS-en futó alkalmazások esetében a kínai és az amerikai, míg az androidosoknál a dél-koreai, japán illetve amerikai felhasználók fizették ki a legtöbbet. Előbbinél Kína és az USA produkálta a legtöbb letöltést, utóbbinál India és Brazília vezeti a listát.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem