A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben.
Eléggé megtépázta a járvány a hazai autópiacot, ám úgy játszik, év végére valamelyest sikerül talpra állni. A Pénzcentrum a Datahouse adatai alapján megnézte, melyik autómárka adta a legtöbb forgalomba helyezést, és az is kiderült, hogy melyik modellek a magyarok kedvencei.
Eléggé megtépázta a járvány a hazai autópiacot 2020-ban. A tavaszi lezárások idején gyakorlatilag bele is álltunk a földbe: a forgalomba helyezési adatokból látható, hogy a tavaszi lezárások alatt kizárólag az előre leadott rendeléseket, illetve a céges ügyfelek vásároltak itthon új autókat.
A görbén az is látható, hogy a feloldásokkal szépen lassan elkezdett visszapattanni a piac, sőt, volt olyan hónap, amikor a tavalyi számokat is túlszárnyalták a forgalomba helyezések. Ez annak tudható be, hogy a tervezett autóvásárlások lényegében eltolódtak, az emberek akkor tértek vissza a szalonokba, és adták le rendeléseiket, amikor már biztonságosnak ítélték meg a helyzetet.
Új autót vennél, de szűkös a keret? Nézz szét a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
Bár a Datahose még csak a novemberi adatokat közölte, annyi már biztos, hogy a tavalyi rekordévet nem fogjuk túlszárnyalni. Viszont arra minden esély megvan, hogy a 2018-as szint közelébe kapaszkodjanak vissza a forgalomba helyezések. Ez pedig annak fényében nem is olyan rossz teljesítmény, hog áprilisban és májusban gyakorlatilag leállt a piac.
Kategóriák szerinti bontásban még mindig az alsó-középkategória vezet, de hasonlóan nagy szeletet tesznek ki a tortából a "lakossági" SUV-ok, illetve a Crossover-kategóriát is idevéve már látható, hogy ez a három szegmens elviszi a piac több mint felét.
2020-ban is tarolt "a mi autónk"
Nem meglepő, hogy a legtöbb modellt a korábbi évekhez hasonlóan a Suzuki állította forgalomba itthon január és november között. Ám ezen kívül sok örömre nincs ok a japán márkánál, legalábbis volumen tekintetében több mint 43 százalékos a visszaesés tavalyhoz képest. Ezzel szemben a msodik Toyota még növelni is tudta piaci részesedését több mint 16 százalékkal a 2019-es év hasonló időszakához képest. A harmadik legtöbbet forgalomba helyezett Ford majdnem 25 százalékot esett vissza a tavalyi év ugyanezen időszakával összehasonlítva.
A TOP 20 márka egyértelmű nyertese a Jeep, amely 55,6 százalékkal több modellt állított forgalomba, mint tavaly január és november között. De a Citorennek sincs oka panaszra (+36,7%). Rajtuk kívül csak a már említett Toyota és a Fiat (+15,8%) tudott kétszámjegyű növekedést összehozni a forgalomba helyezésekben. A 20 legtöbbet forgalomba helyezett márka közül egyébként csak 6 esetében tapasztalható valamennyi növekedés, ezek mellett a Peugeou 0,29 százalékos csökkenése és a Volvo 2,12 százalékos deficitje sem olyan vészes a többiekéhez képest.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Merthogy ezeken kívül csak a BMW (-7%) úszta meg egyszámjegyű mínusszal a járványévet. A legnagyobb csökkenés az Opelnél volt (-48,6%), ezt követi a már említett Suzuki, illetve a Mazda (-38,4%).
Ezek a magyarok kedvenc autói
A modellek szerinti toplistán is dominál a Suzuki: az első helyre a Vitara futott be, majd pedig az SX4 S-Cross következik, a harmadik pedig a cégautók egyik nagy slágere, a Skoda Octavia lett.
Megfigyelhető, hogy a nagycsaládos kedvezmény is igencsak befolyásolta az autópiacot: a hétszemélyesként is rendelhető Dacia Lodgy például a toplista ötödik helyére került több mint 3400 forgalomba helyezéssel - a modell azért ilyen népszerű, mert a 2,5 milliós állami támogatás lehívásával akár féláron is el lehet hozni a szalonból. De ott van még a 8. helyen a Ford Tourneo is, amiből 3100 darab állt forgalomba az első 11 hónapban.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására
- Búcsúzni kényszerült az épp csak visszatérő Nadal
- Jön a KSH nagy régiós üzemanyagár-összehasonlítása - a nap hírei
- BL élőben: csúcsrangadó Manchesterben és Münchenben
- Schmidt Ádám: jó döntés volt kvalifikációs versenyeket idehozni, és a sportági szövetségeknek előre fizetni
- Átállt SZBU-st robbantottak fel Moszkvában, nem akárhogy