Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú bérfejlesztésről döntött a kecskeméti Mercedes-Benz gyár vezetősége.
Év végére nagyjából visszatornászta magát a hazai autópiac a 2018-as szintre: csupán 6,3 százalékkal kevesebb személygépkocsi állt forgalomba Magyarországon tavaly, mint két évvel korábban. Ugyanakkor a nagy gyártók komoly visszaesést könyvelhettek el: hiába ismét a Suzuki volt a legkelendőbb márka, így is több mint 10 ezerrel kevesebb modelljük állt forgalomba, ami 42 százalékos visszaesés tavalyhoz képest. A többieknél sem rózsás a kép: a 20 legnépszerűbb gyártó közül csak a Toyota, a Fiat, a Citroen és a Jeep örülhet - illetve a Volvo is nyugtázhatja, hogy szinte nullára hozta ki 2020-at.
Ahogyan azt év végi visszatekintő cikkünkben is prognosztizáltuk (akkor még csak a novemberi adatok voltak ismertek), bár a 2019-es rekordévet nem tudta megközelíteni a járvány által megtépázott magyar autópiac, a 2018-as volument megközelítették a 2020-as forgalomba helyezések. A Pénzcentrumhoz most eljutottak a Datahouse friss adatai, amelyek szerint decemberben 12713 személygépkocsi állt forgalomba Magyarországon.
Ez 21,2 százalékkal kevesebb, mint a 2019-es adat, de a 2018. decemberi volumennél 31,3 százalékkal több volt. Itt érdemes megjegyezni, hogy 2019-ben az utolsó hónapban a forgalmazók igyekeztek annyi új autót forgalomba helyezni, amennyit csak lehet, hiszen 2020-tól lépett életbe az EU-s károsanyag-kibocsátási kvóta, ami súlyosan bünteti azt a gyártót, aki túl szennyező autókat állít forgalomba.
Az éves forgalomba helyezések tekintetében ugyan tavaly nem sikerült hozni a 2018-as számokat, de a 128031 forgalomba állított gépjármű csak 6,3 százalékkal volt kevesebb, mint a 2018-as adat. Ez nem olyan tragikus adat ahhoz képest, hogy tavasszal a lezárások miatt két hónapra gyakorlatilag földbe állt az autópiac. 2019-hez képest viszont elég jelentős a visszaesés: 18,9 százalékos.
Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz szét a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
Ezek a top márkák
Az erőviszonyokban nem sok változás történt november óta, az évet (ismét) a Suzuki nyerte 14783 forgalomba helyzett modellel, második a Toyota 12672-vel, míg a harmadik helyre a Ford futott be 11741 forgalomba helyezéssel.
Ugyanakkor a Suzuki 2019-hez képest brutálisan visszaesett,több mint 10 ezerrel kevesebb autót állítottak forgalomba tavaly, ami több mint 42 százalékos deficitet jelent. Az első 20 legnépszerűbb márka közül egyébként kevés gyártó számolhatott növekedéssel - összesen öt múlta felül a tavalyi forgalomba helyezéseit.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ezek a magyarok kedvenc autói
És akkor elérkeztünk a modellek szerinti toplistához, amely annyiból tükrözi a márkák végső eredményeit, hogy két Suzuki, a Vitara és az SX4 S-Cross vezeti a sort. Ezeket követi a cégautóként népszerű Skoda Octavia. A negyedik helyen a Fiat 500-as végzett, míg az ötödik a Dacia Lodgy lett 2020-ban. Utóbbi a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása miatt népszerű, hiszen ez az egyik olyan modell, amivel ki lehet maxolni az állami támogatást: a 7 személyes Daciát össze lehet úgy állítani, hogy konkrétan féláron, 2,5 millió forintért lehessen elhozni a kereskedésből - és ebben már extrák is vannak.
Szintén a támogatás miatt lehetett népszerű a nyolcadik helyezett Ford Tourneo is: ebből több mint 3600 állt forgalomba, míg a Lodgyból több mint 3800 darab.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyártásra készül
- Elkezdődött az egyeztetés a bősi vízlépcső vitájának ügyében
- Nincs nyugalom Bécsben: újabb fegyvertilalmi övezetet kellett bevezetni
- Még le sincs gyártva, mégis minden lőszert eladtunk már Várpalotáról
- Gulyás Gergely újra tanul járni a műtétje után, és Magyar Péterről is beszélt
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv