A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A környezetvédelmi elhivatottság egyre nagyobb súllyal jelenik meg ma már a vásárlói szokások között - ez derül ki a Gfk 24 európai országra (több mint 75 ezer háztartásra), Ázsiára, az USA-ra és a Latin-Amerikai térségre is kiterjedő nemzetközi kutatásából. Magyarországon is jelentős azok aránya, akik a fenntarthatóság miatt akár változtattak korábbi vásárlási szokásaikon, épp ezért érdemes lépnie a kiskereskedelmi áruházaknak is, ha nem akarnak vásárlókat veszíteni. Kíváncsiak voltunk, mennyire fontos a fenntarthatóság az egyik legnagyobb diszkontlánc számára, mit tesznek azért, hogy felelős vállalatként működjenek.
A környezetvédelem egyre meghatározóbb szempont a mindennapok során, jelentősen befolyásolja a vásárlási szokásokat is. Ez derül ki a Gfk nemzetközi kutatásából, amely szerint a válaszadók 67%-a preferálja azon termékeket, amelyek környezetbarát csomagolásban kerülnek a boltokba, míg 60%-uk egyértelműen előnyben részesíti azon gyártókat, akiknek fontos a fenntarthatóság, és tevékenységük során ezt bizonyítják is.
A 24 európai országra, Ázsiára, az USA-ra és a Latin-Amerikai térségre is kiterjedő nemzetközi felmérés rávilágít, a környezettudatosság fontos szemponttá kezd válni a vásárlási választások során, Magyarország sem kivétel: a háztartásvezetők 33%-a kerüli például tudatosan a műanyagpalackos italok vásárlását. Kíváncsiak voltunk, vajon mindez hogyan érinti a kiskereskedelmi láncokat, hogyan alakítja működésüket.
A Lidl Magyarország megkeresésünkre közölte, novemberben megjelent a vállalat első fenntarthatósági jelentése, amelyben összefoglalták az elmúlt két gazdasági év kitűzött fenntarthatósági céljait, intézkedéseit és azok eredményeit. Mint írták, a diszkontlánc kiemelt figyelmet fordít a vásárlói igények kielégítésére, követi a fogyasztói trendek megváltozását és az újításoknak megfelelően folyamatosan fejleszti termékkínálatát.
- írták, hozzátéve, a fenntarthatósági szabvánnyal rendelkező, saját márkás termékek értékesítési árbevétele pozitív trendet mutat: 2018 és 2019 között 0,65%-kal növekedett, 2019-ben pedig az érintett saját márkás termékek árbevételének 9%-a a fenntartható termékekből származott.
Elárulták, a biotermékek ökológiai gazdálkodásokból származnak, előállításukat objektív ellenőrzési és tanúsítási szervezet végzi, vagyis ezek a termékek nem tartalmaznak semmilyen káros vegyszert vagy adalékanyagot. Az áruházlánc elmondta, a növényi alapú, húsmentes élelmiszerek egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, ezért egyre szélesebb vegán-választékkal várják a vásárlókat.
A vállalat hangsúlyozta, kiemelten fontos számukra a helyi beszállítók támogatása is, a teljes élelmiszer-beszerzés közel 60%-át jelentik a magyar beszállítóktól érkezett termékek. Ennek azért is jelentős szerepe fenntarthatósági szempontból, mert minél messzebbről érkezik a termék az üzletbe, annál nagyobb szén-dioxid kibocsátással járul hozzá a globális klímaváltozáshoz.
Kitértek arra is, hogy már most sem kaphatók az üzletekben egyszer használatos műanyag termékek, de céljuk az, hogy 2025-re 20%-kal csökkentsék a műanyagfelhasználásukat, és hogy a saját márkás termékek csomagolóanyagát teljes egészében maximálisan újrahasznosíthatóvá tegyék.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke