A 2023-asnál jelentősen alacsonyabbak az idei húsvéti szezonban az ünnepi asztal legkeresettebb, legkedveltebb termékeinek árai.
A környezetvédelmi elhivatottság egyre nagyobb súllyal jelenik meg ma már a vásárlói szokások között - ez derül ki a Gfk 24 európai országra (több mint 75 ezer háztartásra), Ázsiára, az USA-ra és a Latin-Amerikai térségre is kiterjedő nemzetközi kutatásából. Magyarországon is jelentős azok aránya, akik a fenntarthatóság miatt akár változtattak korábbi vásárlási szokásaikon, épp ezért érdemes lépnie a kiskereskedelmi áruházaknak is, ha nem akarnak vásárlókat veszíteni. Kíváncsiak voltunk, mennyire fontos a fenntarthatóság az egyik legnagyobb diszkontlánc számára, mit tesznek azért, hogy felelős vállalatként működjenek.
A környezetvédelem egyre meghatározóbb szempont a mindennapok során, jelentősen befolyásolja a vásárlási szokásokat is. Ez derül ki a Gfk nemzetközi kutatásából, amely szerint a válaszadók 67%-a preferálja azon termékeket, amelyek környezetbarát csomagolásban kerülnek a boltokba, míg 60%-uk egyértelműen előnyben részesíti azon gyártókat, akiknek fontos a fenntarthatóság, és tevékenységük során ezt bizonyítják is.
A 24 európai országra, Ázsiára, az USA-ra és a Latin-Amerikai térségre is kiterjedő nemzetközi felmérés rávilágít, a környezettudatosság fontos szemponttá kezd válni a vásárlási választások során, Magyarország sem kivétel: a háztartásvezetők 33%-a kerüli például tudatosan a műanyagpalackos italok vásárlását. Kíváncsiak voltunk, vajon mindez hogyan érinti a kiskereskedelmi láncokat, hogyan alakítja működésüket.
A Lidl Magyarország megkeresésünkre közölte, novemberben megjelent a vállalat első fenntarthatósági jelentése, amelyben összefoglalták az elmúlt két gazdasági év kitűzött fenntarthatósági céljait, intézkedéseit és azok eredményeit. Mint írták, a diszkontlánc kiemelt figyelmet fordít a vásárlói igények kielégítésére, követi a fogyasztói trendek megváltozását és az újításoknak megfelelően folyamatosan fejleszti termékkínálatát.
- írták, hozzátéve, a fenntarthatósági szabvánnyal rendelkező, saját márkás termékek értékesítési árbevétele pozitív trendet mutat: 2018 és 2019 között 0,65%-kal növekedett, 2019-ben pedig az érintett saját márkás termékek árbevételének 9%-a a fenntartható termékekből származott.
Elárulták, a biotermékek ökológiai gazdálkodásokból származnak, előállításukat objektív ellenőrzési és tanúsítási szervezet végzi, vagyis ezek a termékek nem tartalmaznak semmilyen káros vegyszert vagy adalékanyagot. Az áruházlánc elmondta, a növényi alapú, húsmentes élelmiszerek egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, ezért egyre szélesebb vegán-választékkal várják a vásárlókat.
A vállalat hangsúlyozta, kiemelten fontos számukra a helyi beszállítók támogatása is, a teljes élelmiszer-beszerzés közel 60%-át jelentik a magyar beszállítóktól érkezett termékek. Ennek azért is jelentős szerepe fenntarthatósági szempontból, mert minél messzebbről érkezik a termék az üzletbe, annál nagyobb szén-dioxid kibocsátással járul hozzá a globális klímaváltozáshoz.
Kitértek arra is, hogy már most sem kaphatók az üzletekben egyszer használatos műanyag termékek, de céljuk az, hogy 2025-re 20%-kal csökkentsék a műanyagfelhasználásukat, és hogy a saját márkás termékek csomagolóanyagát teljes egészében maximálisan újrahasznosíthatóvá tegyék.
Hallottál már a "6-tól 1-ig" módszerről? Az élelmiszerboltok ellensége: őrült sokat spórolhatsz vele
A séf korábban sokat költött élelmiszerekre, de ez a módszer jelentős változást hozott az életében.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Jelentősen átalakítja a szülészeteket a kormány - a nap hírei
- Telt ház előtt játszik a magyar fociválogatott pénteken
- Állami támogatások: komoly feszültségforrás készül az EU-tagállamok között
- Az eddigi külügyminiszter alakít kormányt Bulgáriában
- Váratlan előnyét találták meg a Covid-oltásoknak
- IPC: Gázában éhínség szintű az élelmiszerhiány