Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Három pontos intézkedéscsomagot jelentett be a Nagy Márton vezette tárca, a kiskereskedőknek egy hetük van mindezt végrehajtani.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az élelmiszerárak csökkentése, az árnövelők elleni hatékony fellépés érdekében a mai és tegnapi nap folyamán egyeztetéseket folytatott az Országos Kereskedelmi Szövetség, a COOP Üzletlánc, valamint az élelmiszerbeszállító cégek, így a Tolnatej Zrt., az Alföldi Tej Kft., Bábolna Tetra Kft., a Farm Tojás Csoport, a Master Good Csoport, a Bonafarm Csoport, az NT Kft. és a Magyar Cukor Zrt. képviselőive - írja friss közleményében a Nezetgazdasági Minisztérium.
Azt is hozzáteszik, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium érdemi, önkéntes árcsökkentést vár el a kiskereskedelmi láncoktól, amelyek legkésőbb jövő hét elejéig jelezhetik szándékaikat. Amennyiben az önkéntes árcsökkentés nem vezet eredményre, úgy a tárca kész minden eszközével beavatkozni. Erről a napokban a Pénzcentrum is írt, a cikket itt tudod elolvasni újra:
A nemzetgazdasági miniszter a találkozók kapcsán kiemelte, hogy a kormány az élelmiszerárak csökkentése érdekében egy komplex lépéssorozatot fogadott el, amely három intézkedésből áll:
- önkéntes árcsökkentés;
- haszonkulcsok hatósági korlátozása;
- hatósági árak bevezetése.
A Nemzetgazdasági Minisztérium az önkéntes árcsökkentés keretében a kiskereskedelmi láncoktól elvárja, hogy a jelenleg alkalmazott árrésük mérséklésével járuljanak hozzá az élelmiszerárak csökkentéséhez.
Az önkéntes árcsökkentést elsősorban az olyan alapvető élelmiszerek esetében szükséges, mint a tej és tejtermékek, a csirke- és sertéshús, az étolaj, a tojás, a liszt, valamint a cukor, amelyek a magyar családok és nyugdíjasok fogyasztói kosarának meghatározó részét képezik.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kiskereskedelmi láncok legkésőbb jövő hét elejéig jelezhetik szándékaikat, amennyiben az önkéntes árcsökkentés nem vezet eredményre, úgy a kormány következő lépése a haszonkulcsok hatósági korlátozása lesz, végső esetben pedig kész a hatósági árak bevezetésére is.
címlapi kép: Máthé Zoltán, MTI/MTVA
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








