A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
Súlyos, ami kiderült a fahéjról: rengeteg termékben ezt találták, ennek senki sem fog örülni
A Consumer Reports nonprofit szervezet által végzett tesztek szerint 12 fahéjpor és többféle fűszerpor márkában találtak magas ólomtartalmat. A vizsgálat során a Paras által forgalmazott fahéjporban mérték a legmagasabb, 3,52 ppm-es értéket- írta a CNN.
A tesztek eredményei alapján több gyártó is lépéseket tett. A Paras és az EGN közölte, hogy leállítják az értékesítést és felszólítják a boltokat termékeik polcokról való eltávolítására. Más cégek, mint a Mimi's Products és a ShopRite Bowl & Basket, hangsúlyozták termékeik megfelelőségét a biztonsági előírásoknak.
A Badia Spices szabályozási ügyekért felelős igazgatója, Alina Lasta kiemelte: "Nyomokban ólom található szinte minden élelmiszertermékben, amelyet világszerte termesztenek. Az FDA nem állapított meg hivatalos szabályozást a fűszerekben lévő ólom mennyiségére vonatkozóan, de eddig még soha nem adott ki fogyasztói figyelmeztetést vagy visszahívást olyan fűszeripari termékekre, amelyek 2 ppm alatti ólomtartalmúak."
Azonban az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala szerint az ólomnak nincs biztonságos szintje az emberi szervezetben.
Az Egészségügyi Világszervezet becslései alapján 2019-ben közel egymillió emberéletet veszítettek el az ólomnak való kitettség miatt. James Rogers, a Consumer Reports élelmiszerbiztonsági kutatási és tesztelési igazgatója hangsúlyozta, hogy vizsgálatuk csak szúrópróbaszerű volt, és kiindulópontot jelenthet a fogyasztók számára a kockázatcsökkentéshez.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A helyzetet tovább nehezíti, hogy az FDA-nak nincs kötelező visszahívási jogköre, így a vállalatoktól függ, hogy helyesen cselekszenek-e. Az FDA szóvivője, Courtney Rhodes elmondta, hogy a gyártók jelenleg nem kötelesek külön vizsgálni az összetevőket vagy a végtermékeket nehézfémekre. A Biden-kormányzat azonban tervezi a szövetségi élelmiszer-, gyógyszer- és kozmetikai törvény módosítását, hogy előírja az ipar számára a végtermékek szennyezőanyagokra vonatkozó vizsgálatát és a vizsgálati nyilvántartások vezetését.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








