Az éjszakai leállás nemcsak a weboldalakat, hanem az SMS-es fogadást és a mobilappokat is érinti.
Jönnek a visszaváltó automaták: ezekbe az üzletekbe lehet vinni az üveget, PET-palackot - 1500 bolt a listán
Több ezer automatát kell telepíteni hazánkban a fém-, az üveg- és az italcsomagolások visszaváltására, írja a Világgazdaság. A rendszer 2024 elején indul, nagyjából 1500 üzlet vesz majd részt benne, amiknek egy része önként jelentkezik majd a feladatra.
Mintegy 1500 arra kötelezett és jó néhány további önként jelentkező üzlet alkotja majd – mások mellett – a jövő év első napján induló kötelező visszaváltási rendszert. Addigra több ezer visszaváltó automatát kell telepíteni a fém-, az üveg- és a italcsomagolások számára, az utóbbiak közül a tejtermékek dobozai kivételek. A regisztrációs időszak már lezárult, a Mohu Zrt.-nél kellett jelentkezniük a 400 négyzetméteresnél nagyobb eladóterű, elsősorban élelmiszert forgalmazó kiskereskedelmi egységeknek a január 1-jétől induló országos kötelező visszaváltási rendszerbe, és szükség esetén igényelniük kellett csomagolóanyag-visszaváltó automatát is.
A visszaváltás a hat literig terjedő fém-, műanyag- és üveg italcsomagolásokra vonatkozik majd – a tejalapú italok kivételével. A várakozások szerint a rendszer vevőcsalogató lesz, sokan ugyanis azokba a boltokba mennek majd, ahol azonnal le is tudják vásárolni a visszaváltásért kapott kuponjaikat.
Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) elnöke úgy vélekedett, hogy nagyon komoly vásárlómegtartó ereje lesz a rendszernek, főleg a környezettudatos rétegek szempontjából, és „nemcsak azok a vevők fogják keresni a visszaváltásra berendezkedett boltokat, akik mielőbb viszont szeretnék látni a nekik járó díjat, hanem azok is, akik fontosnak tartják az újrahasznosítást” .
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








