Karácsony közeledtével sokan keresnek megbízható pezsgőt az ünnepi asztalra: de vajon melyik nagy márka nyújt valódi élményt?
Leginkább az írószer, az iskolatáska és a füzet árán érzékelik a Vatera.hu-t felkereső szülők az áremelkedést, spórolni akciós termékek beszerzése révén terveznek, használt tanszerek vásárlására negyedük nyitott, viszont a felesleges cikkeket csak harmaduk ad túl - derült ki a Vatera.hu online piactér látogatóinak körében készült felmérésből
Online felmérés keretében vizsgálta a Vatera online piacterének látogatói körében azoknak a szülőknek a tapasztalatait és szándékait, akik a tanévkezdésre vásárolnak felszerelést egy vagy több gyermek számára. Az iskolaszereket vásárló kitöltők közül a legtöbben (55,4%) az írószerek drágulását tapasztalták idén nyáron, de sokan (54,7%) említették az iskolatáskák, a füzeteket (49,6%), illetve a tornaruhákat, tornacipőket (42,8%) emelték ki a drágábbá vált termékek közül. Az íróasztalok, székek és a számítógépek árának drágulásáról jóval kevesebben (egyaránt 35% körül) számoltak be, de az uzsonnásdobozok, kulacsok, illetve egyéb kiegészítők (pl. babzsák, számolópálcikák) drágulását is kevesebben tapasztalták (17,2% és 13,6%) idén nyáron.
Egy tipikus szülő gyermekenként egy kicsivel több mint 38 ezer forintot körüli összeget tervez költeni az iskolakezdéssel kapcsolatos termékek beszerzésére: Budapesten az összeg kissé magasabb, csaknem 41 ezer forint, a vidéki településeken pedig alacsonyabb, 37 ezer forint feletti. A tanszereket vásárló kitöltők közül csupán 8,7 százaléknak kezdi idén az iskolát a gyermeke, ugyanakkor az ilyen termékek beszerzését tervező válaszadók 56,2 százaléka jelezte, hogy tavalyhoz képest többet költ majd iskolaszerekre, 26,6 százalék nagyjából ugyanannyit tervez költeni, 17,2% pedig kevesebbet szánna a termékekre.
A rezsicsökkentési szabályok változásáról a tanszert vásárolni tervező válaszadók 39,8 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az nem befolyásolja a tanszervásárlásra fordítandó pénzt. A rezsiköltségek potenciális emelkedése miatt 47,7 százalékuk akciós termékek vásárlásával spórolna, használt termékek beszerzésével viszont csak 12,5%. A kitöltő szülők közül a legtöbben a gyereknek szánt okostelefonon (56,8%), számítógépen (55,5%), táblagépen (52,3%), iskolatáskán (49,0%), illetve az íróasztalon, széken (45,5%) tervez spórolni a vásárláskor.
Amiket offline és használtan vásárolnak szívesen
A legnagyobb arányban online megvásárolni tervezett termékek az ajánlott irodalomnak szánt könyvek (a kitöltők 59,1%-a tervezi ezeket internetes piactérről rendelni), táblagépek (47,4%), PC-k (46%) és okostelefonok (41,7%). A személyes vásárlást a legtöbben (84,8%) az írószerek, füzetek (85,2%), füzet- és könyvborítók (85,4%), valamint a tornaruhák, tornacipők (86,5%) esetében terveznek a Vatera felmérésének kitöltői.
Bár a tanszereket vásárló kitöltők 58,6 százaléka elsősorban új iskolaszereket vásárol, csaknem a válaszadók negyede nyitott a használt termékekre is, csupán 16,4 százalékuk zárkózik el ettől. Dacára a spórolni szándékozók magas arányának, csupán a tanszervásárlást tervezők harmada (33,1%) nyilatkozott úgy, hogy iskolakezdés előtt túl szokott adni feleslegesé vált holmikon.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Azok közül, aki él ezzel a lehetőséggel, 71,8 százalék online piactereken ad túl a feleslegessé vált cikkeken, 24,7 százalék online és offline egyaránt értékesít, és csupán 3,5 százalék ragaszkodik az offline eladáshoz. A legnagyobb arányban régi iskolatáskán (22,7%), könyveken (12,2%), illetve tornafelszerelésen (11,4%) adnak túl a Vatera felhasználóinak körében készült kutatás szerint.
Hamarosan indul az idei tanév!
A nyári szünet közepén tartunk, sokan azonban már most készülnek az iskolakezdésre. Az elmúlt időszakban a pedagógushiány határozta meg az oktatásról szóló híreket, ami szintén aggodalommal töltheti el a szülőket. A Pénzcentrum kutatása alkalmat ad arra, hogy kiderüljön, hogyan készülnek a magyarok az iskolakezdésre, mennyit költenek rá, mit gondolnak az iskolai digitalizációról, mi a véleményük az oktatás és az iskolai étkeztetés minőségéről, hogy állnak a 9 órai iskolakezdés kérdéséhez.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








