Miközben az innováció tovább gyorsult, azt is lehet látni, hogy a vásárlók egyre tudatosabban mérlegelik, mikor és mire érdemes költeni.
Ahol tudják, próbálják megfogni a rezsiköltségeket: őrülten rápörögtek a magyarok ezekre a termékekre
Az online shoppingolók is igyekeznek csökkenteni rezsiköltségeiket: az egyik aukciós portálon tíz leggyakoribb keresőkifejezésből öt kapcsolatba hozható a takarékoskodás valamely formájával. Tavaly ilyenkor bőven nem szerepeltek a top 10-ben, 2022. harmincadik hetében viszont rengetegen kerestek cserépkályhát, sparheltet, napelemet és elektromos rollert is az oldalon, míg a medencék és mobilklímák iránti érdeklődés visszaszorult.
A szokásos nyári slágerektől jócskán eltérő termékekre keresnek rá a Vaterán a látogatók: a rezsicsökkentés megváltozásának július 13-i bejelentését követő napokban a cserépkályha és a sparhelt szavak kerültek a 10 leggyakrabban beírt keresőkulcsszó közé. Azt követően, hogy a kormány július 21-én az augusztus 1-jével hatályba lépő változások konkrétumait is ismertette, tovább bővült a rezsicsökkentéssel kapcsolatba hozható keresések aránya a top 10-ben.
Top 10 keresés a Vatera.hu oldalon 2021. 30. hetében:
- kerékpár
- Lego
- Matchbox
- Schenk (játékfigura-márka)
- Moletti (ruhák)
- gombfoci
- Parkside (barkácseszközök)
- airsoft (sport-légfegyver)
- forma-1 jegy
- medence
Top 10 keresés a Vatera.hu oldalon 2022. 30. hetében:
- kerékpár
- sparhelt
- Matchbox
- napelem
- cserépkályha
- Lego
- gombfoci
- elektromos roller
- kanapé
- forma-1 jegy
Ahogy az a fenti toplistán is jól látszik, a tíz leggyakrabban begépelt keresőkulcsszóból öt valamilyen módon a háztartások költségeinek csökkentéséhez kapcsolható. A sparhelt, a cserépkályha és a napelem egyértelműen kapcsolódik a rezsicsökkentés témájához, de vélhetően sokan a gépkocsi kiváltása céljából keresnek elektromos rollerre, mivel ez a kifejezés sem tavaly ilyenkor, sem az előző héten nem volt benne a top 10-ben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kerékpár nyáron örök slágerterméknek számít a Vaterán, a biciklik a tavalyi év azonos időszakában is vezették a keresések listáját, pedig akkor még híre sem volt az energiaárak emelkedésének. Az autókhoz hasonlóan kerékpárból is sokan keresnek használt példányt, hogy pénzt takarítsanak meg, így nem meglepő, hogy ez a termékkategória is jól fogy az online piactéren.
A Lego, a Matchbox és a gombfoci ugyancsak szinte minden héten benne van a legnépszerűbb keresések közt: az építőjátékot szülők és gyűjtők, a játékautókat főként gyűjtők keresik, de jó ideje reneszánszát éli a gombfoci, havi szinten több száz készlet talál gazdára az online piactéren. A szektorlabda-szettek közül hatvanas és hetvenes években gyártott, a fővárosi klubok (FTC, Dózsa, MTK, Honvéd) játékosainak neveit tartalmazó csapatok a legnépszerűbbek.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








