A szakértők 20 modellt vizsgáltak meg öt szempont alapján, és megnevezték a legbiztonságosabb, legjobban használható típusokat.

A Szupermenta termékteszten ezúttal 28 „dobozos” tejeskávét vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. Élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból egyik termékkel sem akadt gond, tizenhat tejeskávé esetében azonban előfordultak jelölési hibák.
A Szupermenta összesen 28 tejeskávét vont vizsgálat alá. Kiszerelésüket tekintve üveges, műanyagpalackos, papír- és fémdobozos, valamint poharas termékeket teszteltek. A tejeskávék közül 8 pasztőrözött, 4 nagyon magas hőmérsékleten hőkezelt (ESL) és 16 ultramagas hőmérsékleten hőkezelt (UHT) termék volt.
A Nébih laboratóriumaiban ez alkalommal is elvégezték az élelmiszerbiztonsági és -minőségi vizsgálatokat. Sor került a mikrobiológiai vizsgálatokra, valamint ellenőrizték - többek között - a termékek zsír-, édesítőszer és laktóztartalmát is. E szempontok szerint mindent rendben találtak a szakemberek. A hatósági felügyelők megvizsgálták a termékek csomagolásán a zsír-, cukor- és fehérjetartalomra vonatkozó jelöléseket, és a laktózmentesség jelölésének ellenőrzése sem maradhatott el. A szakértők ezek vonatkozásában is mindent rendben találtak.
Tizenhat termék esetében azonban akadtak egyéb jelölési hibák. Gond volt a tápértékjelöléssel, az összetevők felsorolásával és a termékek megnevezésével is. Két tejeskávé esetében az előállításhoz használt aroma E 150d szulfitos-ammóniás-karamell adalékanyagot tartalmazott, az aromával bevitt színezéket azonban a tejeskávé csomagolásán nem tüntették fel. A hibák miatt az érintett élelmiszer-vállalkozók ellen hatósági eljárás indult, és a hatósági felügyelők élelmiszer-ellenőrzési bírságot szabtak ki. Hatósági eljárás indult továbbá az aroma forgalmazója ellen is a megtévesztő és hiányos termékspecifikáció miatt, akit ennek okán élelmiszerlánc-felügyeleti bírság fizetésére kötelez a Nébih. A bírságok várható összege együttesen mintegy 850.000 forint.
A Szupermenta terméktesztek egyik legnépszerűbb mozzanata a kedveltségi vizsgálat, melyen ezúttal is szakértő és laikus kóstolók pontozták a termékeket. Értékelésük alapján
a 22 tejeskávé közül a dobogó legfelső fokára a Penny Ready Latte Cappuccino állhatott, a második helyen a NÖM Café Espresso végzett, míg a harmadik helyet a Parmalat Caffé Latte Cappuccino érdemelte ki.
A hat laktózmentes tejeskávé versenyében az első helyet a Magic Milk Jegeskávé szerezte meg, második lett az Amaroy Caffé Latte Macchiato, harmadik helyen pedig a Mizo Cappuccino végzett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Ha érdekel a teljes lista, itt megnézheted, melyik termék hány pontot kapott "Dobozos" tejeskávék tesztje
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


