Woman is working at warehouse for online store.

Rengeteget spórolhatsz, ha így rendelsz a netről: egyre többen kattantak rá

2021. szeptember 25. 19:02

Nem tudnak egész nap otthon lenni, amúgy is járnak arrafelé, ahol át tudják venni, nincs idejük a futárra várni – ezek a leggyakrabban említett okai annak, amiért az online vásárlók áttérnek az egyelőre még népszerűbb házhoz szállításról. Bár a környezeti megfontolások miatti előnye inkább csak a fiatalokat izgatja, a csomagautomata a második legnépszerűbb átvételi megoldássá vált az elmúlt egy évben.

Egyetlen félév alatt 14 százalékponttal nőtt a csomagautomatás átvételt kipróbáló online vásárlók aránya – állapította meg a Foxpost megbízására elvégzett kutatás, amelyet a GKI Digital készített 2021 júliusában. Ezzel ez a kézbesítési mód minden másikat lekörözött, hiszen a többi esetében csak kismértékű volt a növekedés: a csomagponti kézbesítés 3, a személyes bolti átvétel 2, a kereskedő saját futárja általi pedig 1 százalékponttal emelkedett. Feltehetően a különféle megoldások egyre növekvő népszerűségének köszönhetően a futárszolgálattal történő csomagátvételi megoldás 1 százalékponttal esett vissza

Hasonló trendek rajzolódnak ki a közös kutatásból kinőtt, Foxpost Box Index (FBI) elnevezésű kezdeményezésből, ha az egy évvel korábbi használati adatokat vesszük alapul. Ebben az esetben a futáros házhoz szállítás stagnált, a csomagautomata 12, a csomagpont 2 százalékpontot javított, miközben a személyes bolti átvétel 3, a kereskedő általi házhoz szállítás pedig 2 százalékponttal mérséklődött.

Vezet, de stagnál a házhoz szállítás

A csomagátvételi megoldások között a legjobbnak továbbra is a házhoz szállítást tartják az emberek: ennek megítélése alig változott tavaly óta, csupán 1 százalékponttal nőtt. A legtöbbet a csomagautomaták javítottak a megítélésükön: 7 százalékponttal, 21 százalékra emelkedtek 2020 júliusához képest. Ugyanebben az időszakban a kereskedő saját házhozszállítási megoldása, a csomagpont, a hagyományos postai csomagküldés és a személyes bolti átvétel megítélése kismértékben csökkent.

„A csomagautomatás átvételről elmondható, hogy az elmúlt egy évben nemcsak a megoldás felhasználói bázisa bővült, hanem az igénybevétel gyakorisága is” – szögezte le Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. Noha a legismertebb és legkedveltebb megoldás továbbra is a házhoz szállítás, az egyéb megoldásoktól nem idegenkedők 42 százaléka már legalább öt alkalommal választott csomagautomatás átvételt az elmúlt egy évben, ami 10 százalékpontos növekedést jelent 2020 júliusához képest.

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 27. péntek
Angelika
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?