A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől - közölte a vállalat csütörtökön.
Mi mindent szoktunk a leggyakrabban használtan vásárolni? Tájékozódunk az újkori árakról? Ha lehet, ki szoktuk próbálni vásárlás előtt a használt termékeket? Többek között erről szólt a Jófogás online felmérése.
A tájékozódás hatalma
- A Jófogás 2021 márciusában végzett online felmérése szerint a vásárlók 45%-a mindig, 45%-a pedig időnként szokott ráadás információt kérni a kiszemelt termékről
- Vagyis az eladók hiába érzik azt, hogy elegendő lehet a szöveges tartalom, vásárlói oldalról mégis nagy igény van a minél több részletre kiterjedő leírásra, aminek különösen nagyobb értékű termékek (pl. műszaki cikkek, bútorok) esetében lehet jelentősége
- Azonban minden tizedik vásárló soha nem szokott pluszinformációt kérni az eladótól, pedig úgy jobban garantálható lenne, hogy az adott használt termék biztosan megfelel-e az igényeinknek
- Mindez pedig abból a szempontból tanulságos, hogy a kitöltők egyharmadával már előfordult, hogy a megvett termék nem minden apró részletben egyezett a hirdetésben látottakkal
A portál adatai szerint az eladók átlagosan 3-4 óra alatt szoktak reagálni a vásárlói érdeklődésekre – leggyorsabban műszaki cikkek (konzolok, videójátékok, okostelefonok) és babaruhák esetében. Házhozszállítási igény esetében pedig átlagosan csupán 21 percet kell várni az eladói jóváhagyásra. Az adásvételi folyamat további egyszerűsítésében jelenthet még segítséget a Jófogás applikációja, hiszen használatával akár útközben is láthatjuk az érdeklődéseket, és így biztosan nem feledkezünk meg egy-egy potenciális vásárlóról.
Próba, szerencse?
- Árazás tekintetében, eladói szemszögből érdekes tanulság, hogy a vásárlók több mint 80%-a gyakran látogat árösszehasonlító oldalakat, vagyis sokan vannak tisztában az újkori árakkal, így pedig az alkupozíciójuk is javulhat
- A Jófogás felhasználói leginkább műszaki cikkeket, autófelszerelést, okostelefont, szerszámokat, bútorokat, ruhaneműket, könyveket, kerékpárokat, video- és gyerekjátékokat szoktak vásárolni
- A vásárlók pedig leginkább okostelefonok, szerszámok és kerékpárok esetében szoktak kifejezetten körültekintőek lenni
„Azonban a válaszadók 20%-a soha nem próbálja ki vásárlás előtt a használt terméket. Még akkor sem, ha az a járványügyi előírások betartásával egyébként megoldható lenne. Ebből is látszik, hogy a legmérvadóbb hazai secondhand szakértőként a Jófogással kiemelt feladatunk az adásvételekkel kapcsolatos szemléletformálás. Hogy a vásárlók örömmel térjenek vissza, az eladók pedig megunt vagy feleslegessé vált holmijaikkal a lehető legnagyobb bevételi forrásra tegyenek szert” – emelte ki Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
És hogy mi lehet az elsődleges motiváció az applikációban és a portálon történő secondhand vásárlások mögött? A megkérdezettek 60%-a a költséghatékonyságot emelte ki, míg 40%-uk együttesen a tudatosságot és a környezetvédelmet. Vagyis szerencsére egyre többen vagyunk azzal tisztában, hogy a használt cikkek adásvételével jelentősen meghosszabbítható egy-egy termék életciklusa. Mindez pedig bizony tevékenyen hozzájárul ahhoz, hogy a bolygónkat megóvjuk a felesleges károsanyagkibocsátástól - zárja közelményét a cég.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében