Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Jogerősen 80 millió forint termékpálya-felügyeleti bírságot szabott ki a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a SPAR Magyarország Kft.-vel szemben. A vállalkozás több élelmiszeripari beszállító esetében is tisztességtelen üzleti magatartást tanúsított, amikor mérhető forgalmi cél meghatározása nélkül ún. "fix bónusz" megfizetésére kötelezte őket. A jogsértő eljárással mintegy 75 millió forinttal károsította meg a SPAR kereskedelmi partnereit - közölte a Nébih.
A Nébih szakemberei az élelmiszeripari beszállítókkal szemben alkalmazott szerződéses feltételek teljesülését vizsgálták a SPAR Magyarország Kft.-nél. Az ellenőrzés során megállapították, hogy a vizsgálatra kiválasztott tíz beszállító közül öttel szemben forgalmi cél kikötése nélkül terhelt ki ún. "utólag kapott engedményt" az áruházlánc, összesen mintegy 75 millió forint értékben.
Az utólag fizetendő visszatérítés (bónusz) csak akkor felel meg a törvényi előírásoknak, ha azt tényleges forgalomnövekedésben megnyilvánuló többletteljesítmény alapján számolják el. Az ezt nélkülöző ún. "fix bónusz" kikötése mindenképpen jogsértő.
Az ügyben a hatósági eljárás lezárult, melynek eredményeként a Nébih 80 millió forint összegű termékpálya-felügyeleti bírságot szabott ki a SPAR Magyarország Kft.-vel szemben. A vállalkozás a jogsértés megállapításával kapcsolatban nem nyújtott be felülvizsgálati kérelmet, tehát a döntés jogerős.
A Nébih felhívja a piaci szereplők figyelmét, hogy a hatóság szakemberei a jövőben is folyamatosan ellenőrzik a kereskedők élelmiszeripari beszállítókkal szemben tanúsított üzleti magatartását, és minden esetben fellépnek a piaci pozíciójukkal visszaélő kereskedelmi vállalkozásokkal szemben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








