Ahogy beköszöntött a nyár és vele együtt a kánikula is, egyre többen keresik a felfrissülés lehetőségét a saját kertjükben.
Növekvő aktivitással használták a bankkártyáikat a harmadik negyedévben birtokosaik: a belföldi vásárlási tranzakciók száma 12,7 százalékkal, értéke pedig 19,6 százalékkal emelkedett éves összevetésben, az utóbbi már meghaladta a 2031 milliárd forintot - írta a szerdai Világgazdaság a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai alapján.
A külföldi vásárlási forgalom viszont kissé visszaesett 2019 harmadik negyedéhez képest: a darabszámnál 0,6, az értéknél pedig 7,8 százalékos csökkenést regisztrált az MNB. Látványosan nőtt ugyanakkor éves összevetésben az interneten keresztül végrehajtott kártyás tranzakciók száma és értéke is: az előbbiek mennyisége - a belföldi és a külföldi tranzakciókat is figyelembe véve - 33,9 százalékos bővülést követően megközelítette a 49,8 milliót, az utóbbi pedig 30,6 százalékos növekedéssel 605,2 milliárd forintot tett ki.
Készpénzfelvételre viszont ritkábban használták a plasztikokat a birtokosaik: a 24,4 millió belföldi tranzakció 8,4 százalékos, a 2073,7 milliárd forintos érték pedig 4,9 százalékos éves visszaesést mutat. A kártyás készpénzbefizetések értéke erőteljesen, 23,6 százalékkal nőtt egy év alatt, és megközelítette a 420 milliárd forintot. A harmadik negyedév végén 10,47 millió bankszámlát vezettek Magyarországon, 1,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A kibocsátott bankkártyák száma viszont 3,3 százalékkal, 9,72 millió közelébe emelkedett - írta a lap.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


