A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A koronavírus-járvány következtében átalakulnak a vásárlási szokások: a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatai szerint az első félévben értékesített autópálya-matricáknak már több mint a felét nem a benzinkutakon vásárolták meg a járművezetők, így a töltőállomások részesedése az eladott matricák darabszámának tekintetében 50 százalék alá csökkent. Az elektronikus értékesítési csatornák népszerűsége viszont nőtt az autópályamatrica-vásárlók körében ugyanebben az időszakban.
- jelentette ki Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatója. Az egyéb fizikai eladóhelyek - hipermarketek, utazási irodák, speditőrök stb. - értékesítése is mérséklődött, így az összes fizikai eladóhely részesedése 74 százalékra, 4 millió darabra csökkent az előző évi 80 százalékról.
A járványhelyzet az elektronikus (applikációs, SMS-es, webes) csatornákon értékesítő viszonteladókat kevésbé viselte meg: részesedésük - a NÚSZ által működtetett ematrica.nemzetiutdij.hu oldalt is beleértve - az elmúlt években fokozatosan nőtt, az első félévben pedig már közel 26%-ot ért el. (Korábban ez 20 százalék körül alakult. A NÚSZ jelenleg egyébként közel kétezer viszonteladó céggel, illetve értékesítőhellyel áll kapcsolatban.)
A NÚSZ bevétele a saját online értékesítési csatornáján, az ematrica.nemzetiutdij.hu oldalon mintegy 10%-kal nőtt az idei első félévben. A társaság a gyakori tévesztések, elírások elkerülése érdekében erre - a mobilra is optimalizált - oldalára hívja fel a matricavásárlók figyelmét. Ezen a felületen a regisztráció során minden adatot csak egyszer kell megadni, így a későbbi vásárlások alkalmával a tévesztések esélye nullára csökken. Ráadásul ez az egyetlen olyan elektronikus csatorna, ahol kényelmi díj nélkül lehet e-matricát váltani. A vásárlások itt folyamatosan nyomon követhetőek, visszakereshetők, és még a vásárlást igazoló bizonylatot sem kell megőrizni 2 évig.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Több száz világháborús bombát találtak a régi athéni repülőtér alatt
- A konzervatív fordulat fontosságát emelték ki a CPAC előadói a második napon
- Vesztett a Kúrián Józsefváros
- Elmeorvos vizsgálja az aláírásgyűjtőkre támadó férfit
- Hülkenberg a Saubernél folytatja
- Kiégett tanárok, erőszakos diákok – lesújtó felmérés a német oktatásról