14 °C Budapest

Ilyen használt cuccok után kapkodnak a magyarok: el se hiszed, melyik a leggyakoribb kulcsszó

2020. június 8. 21:04

Másfélszeres ugrás az "ingyen elvihető" kulcsszavakra történő keresésekben, 31%-kal több házhozszállítás, 43%-os növekedés a látogatottságban és 60%-os emelkedés az adásvételek számában. A hazai piacvezető apróhirdetési oldal és a GKI Digital közösen áttekintette a járványhelyzet e-kereskedelemre gyakorolt hatásait, amelyek közül az egyik legfontosabb, hogy a vásárlóerő gyengülése miatt a jövőben még inkább előtérbe kerülhetnek a használt termékek.

Az már most tisztán látszik, hogy az élet nem lesz olyan, mint a vírus előtti időszakban. A biztonságos távolságtartás biztosan velünk marad, míg az utóbbi évekre jellemző fogyasztási kedv mindenképpen alább hagy. Az USA-ban május végéig a koronavírus következtében a munkavállalók 13,3%-a veszítette el az állását, Magyarországon ez az arány az előrejelzéseink szerint csaknem 10%-os lesz. Bár a tényleges hatásokat még pontosan megjósolni nem lehet, a vásárlási szokások és a fogyasztói kedv változása miatt az érintésmentes, online megoldások előtt komoly fejlődési lehetőség áll

- mondta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

Magyarországon a házhozszállítás és a csomagautomata a két átvételi mód, amely a koronavírus időszakában is növekedni tudott, a harmadik fél által üzemeltetett átadópontok szerepe viszont jelentősen lecsökkent. A GKI Digital meglátása szerint a jövőben a szabadon elkölthető jövedelem és ebből fakadóan a vásárlási kedv is megcsappanhat, főként a jóléti és luxus termékek esetében. A vásárlóerő gyengülése pedig a használt termékek kereskedelmének növekedését is magával hozza: a havi 2,6 millió látogatót vonzó Jófogáson már most több mint 20%-kal több hirdetést adnak fel heti szinten a korlátozások bevezetésének első hetéhez képest.

A koronavírus által teremtett váratlan helyzet gyors reakcióidőt kívánt, a felhasználói igényeket minél sokrétűbben kiszolgáló e-kereskedelmi szereplők azonban még az átmeneti nehézségek ellenére is előrébb tudtak lépni. A heti adásvételek száma például nálunk masszív, 60%-os növekedést mutatott a korlátozások kezdetéhez, 22%-os növekedést pedig az előtte levő időszakhoz képest. Tavaly áprilishoz képest továbbá 31%-kal nőtt a Háztól-házig szolgáltatásunkkal bonyolított házhozszállítások száma, de természetesen csomagautomatás lehetőséget is biztosítunk. Ahogy eddig is, a jövőben is nagy hangsúlyt helyezünk a hasonló fejlesztésekre és az adásvétel folyamatát megkönnyítő szolgáltatásokra

- mondta Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

A heti látogatások száma a vírussal kapcsolatos korlátozások bevezetésének első hetéhez képest több mint 43%-kal nőtt a Jófogáson, de a korlátozásokat megelőző hetekhez képest is közel 2 számjegyű növekedésben van. Ugyanez a trend figyelhető meg a keresések számában is: a korlátozások bevezetésének első hetéhez képest több mint 43%-kal nőtt, de a korlátozásokat megelőző hetekhez képest is közel 9%-os növekedésben van.

Ami pedig a Jófogás legnépszerűbb keresőszavait illeti: 2020. március 16. és május 16. között több mint másfélszeresére, csaknem 325 ezerre nőtt az "ingyen elvihető" kulcsszavakra történő keresések száma. Ezen túl pedig a korlátozások kezdetéhez képest - a kényszerű otthonléttel és a beköszönő jó idővel összhangban - a "kerékpár" keresőszónál 250%-os, a "trambulin" keresőszónál 75%-os, a "fűnyíró" keresőszónál pedig kétszeres, egyes heteken pedig csaknem háromszoros növekedést figyeltek meg.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem