A Lidl nyári akciójának középpontjába a lecsó került, amelyhez több alapanyagot is kedvezményes áron kínálnak.
A koronavírus járvány a vásárlási szokásokat is átalakította, ehhez pedig mind a nagyobb, és most már a kisebb kereskedelmi egységeknek is alkalmazkodniuk kell. A Wolton keresztül már elérhető az élelmiszer házhozszállítás is, ami a kiskereskedőket versenyképessé teheti a nagy áruházak online kiszállítása mellett is.
A koronavírus járvány és az azt követő intézkedések hatással voltak az élelmiszer-kereskedelemre is. A KSH adatai szerint márciusban az élelmiszer- és élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 12,7 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene, míg a GKI Digital friss online kiskereskedelmi gyorsjelentéséből kiderül, hogy az e-kereskedelem is jelentős mértékben erősödött: az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek bruttó 149,6 milliárd forint értékben, ami a rendelések számában 15,9 százalékos, értékében pedig 21,4 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A vásárlási szokásokra jelentős hatással voltak a járvány hazai megjelenését követően bevezetett korlátozások, az üzletek megváltozott nyitvatartása, a vásárlási idősávok, amelyek együttesen az online vásárlás felé terelték a vásárlókat. A bevásárlásnak ez a formája egyszerű, kényelmes és ugyanakkor biztonságos a veszélyhelyzet idején is. A nagyobb áruházak, kereskedelmi láncok már korábban elérhetővé tették az online vásárlás és házhozszállítás lehetőségét, de az elmúlt időszakban a megnövekedett forgalommal az ő infrastruktúrájuk is nehezen birkózott meg: bár termékből elegendő mennyiség áll rendelkezésre, kiszállítási időpontot foglalni már csak hetekkel későbbre lehet.
Ez a megnövekedett igény lehet most a kisebb élelmiszerboltok esélye, hogy a válság nyertesivé váljanak, ha elérhetővé teszik ők is a házhozszállítást. A szolgáltatás bevezetése persze jelentős időt, energiát és pénzt venne igénybe, de ebben segít a Wolt az üzleteknek. A futárcég saját futáraival és kiépített rendszerével ezt a beruházást gyakorlatilag megspórolja a vele szerződő üzleteknek most. Az applikáción keresztüli rendelés előnye, hogy a vásárlónak nem kell figyelembe vennie az idősávokat, már 9 órától kérheti a szállítást. A rendelés ráadásul azonnali, így nem kell előre tervezni, vagy napokat várni a kiszállításra, ezért akkor is igénybe lehet venni, ha csak néhány dolog hiányzik a háztartásból, amire azonnal szükségünk lehet. A rendszer egyébként alkalmas rá, hogy akár nagy üzletláncok rendeléseit is ki tudják szállítani.
A Wolt új szolgáltatása egyelőre Budapesten érhető el, elsősorban kisebb élelmiszerüzletek és alkoholt árusító boltok találhatók meg az applikációban. A tapasztalatokra és a visszajelzésekre reagálva fogja a Wolt fejleszteni az üzletágat, és a terülti lefedettséget is növeli majd. A kiszállítási díjak a bevezető időszakban megegyeznek az éttermeknél alkalmazott díjakkal, így a kényelmi szolgáltatás nem drágítja meg jelentősen a bevásárlást - ugyanakkor gyors, kényelmes és biztonságos.

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


